ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان وظیفه است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان را یک موقعیت تربیتی برای دانش آموزان می دانیم و قطعا ظرفیت کتب درسی، جشنواره ها و یادواره ها می تواند به ما یاری کند تا فرهنگ ارزشمند و پر قدرت جهاد و شهادت را به نسل بعد منتقل و بتوانیم از آرمانها و ارزشهای اعتقادی دفاع کنیم.

ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان وظیفه است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ششمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت که بعد ازظهر امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی کوشش تهران برگزار گردید، با اشاره به فداکاری علی لندی دانش آموز 15 ساله ای که جان خود را در جریان یک آتش سوزی و یاری رسانی به دو زن سالمند از دست داد، اظهار کرد: این شهید عزیز یاد 36 هزار دانش آموز جنگ تحمیلی را در دل های ما زنده کرد؛ امیدوارم بتوانیم وظیفه ای که شهدا بر گردن ما نهادند را بخوبی ادا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت گفت: برگزاری همایش هایی از این دست، نقش بسیاری در پیروزی های مقاومت و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت ایفا می نماید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، جهاد و فرهنگ ایثار و شهادت را دو موضوع همزاد با اسلام عنوان و اعلام نمود: از ابتدای شکل گیری اسلام فرهنگ جهاد و شهادت در مقابل کفر و طاغوت شکل گرفت. آنچه زمینه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی را مهیا نموده چیزی جز فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت نیست. امروز هم یکی از مهمترین مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با جهانی غرب همین مولفه است.

کاظمی تاکید نمود: ما به عنوان دستگاهی که وظیفه انتقال فرهنگ و ارزشها را بر عهده داریم طبیعتاً بالاترین وظیفه خود را در این حوزه احساس می کنیم که با استفاده از تمام ظرفیت ها، امکانات و توانمندی هایی که داریم، فرهنگ جهاد و شهادت را که ریشه اقتدار و عزت ما در سراسر جهانست، به نسل نو و نسل های بعد منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا نگاه ما به جهاد درونی نیست؛ بلکه موضوع جهاد در متون دینی موضوعی فرا جغرافیایی است، اظهار کرد: فلسفه بعثت انبیا، اقامه قسط و عدل است و این مهم، محدود به یک سرزمین و جغرافیا نیست و توجه به مسلمانان در سراسر جهان وظیفه دینی و قانون همه مسلمانان است؛ لذا در این زمینه ما از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سرانجام با تاکید بر اینکه ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان و نسل نو انقلاب، وظیفه ماست، گفت: ما ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان را یک موقعیت تربیتی برای دانش آموزان می دانیم و قطعا ظرفیت کتب درسی، جشنواره ها و یادواره ها می تواند به ما یاری کند تا فرهنگ ارزشمند و پر قدرت جهاد و شهادت را به نسل بعد منتقل و بتوانیم از آرمانها و ارزشهای اعتقادی دفاع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان وظیفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه الگوهای مجاهدان در غربت به دانش آموزان وظیفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید