استارت آپها باید ماهیت کسب وکار خود را به دانش بنیان تغییر دهند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، منصور کیارش* در یادداشتی با بیان اینکه موقعیت ایران از نظر شاخص جهانی وضعیت مالی مناسب نیست، معتقد است که با استفاده از طراحی زیرساخت های صحیح برای استارت آپها، می توان قدرت مالی کشور را با بنگاه های مالی سالم افزایش داد.

استارت آپها باید ماهیت کسب وکار خود را به دانش بنیان تغییر دهند

بر کسی پوشیده نیست که رشد استارت آپها، به منزله ایجاد اشتغال، بی نیازی از خدمات خارجی و پویایی اقتصادی است. از این رو استارت آپهایی که می توانند مراحل ابتدایی پیشرفت را با موفقیت سپری نمایند، برای سلامت اقتصادی و اقتصادی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند.

یکی از بهترین اتفاقاتی که در دنیای استارت آپها می تواند رخ دهد، یک سرمایه گذاری خطرپذیر خواهد بود که پیش نیازهای حقوقی و قانون های مربوطه آن می تواند راهنمای راه مدیران استارت آپها باشد. به این پیش نیازها در زیر اشاره شده است.

تثبیت و عقد قرارداد تأسیس استارت آپ

در ایالات متحده، مؤسسان استارت آپها، قرارداد تأسیسی را به امضا می رسانند که در آن سهم دقیق هر یک از مؤسسان، میزان سرمایه، نحوه مدیریت و سایر بندهای قطعی در آن قید می گردد.

این اتفاق در ایران نیز با استفاده از نمونه های خارجی در حال وقوع است، اما بدیهی است که این قرارداد، باید در چارچوب قوانین ایران نیز قابل اجرا باشد. لذا پیشنهاد می گردد مؤسسان استارت آپها، حتماً پیش از ثبت قرارداد این چنینی، از مشاور حقوقی برای عقد قرارداد صحیح بهره ببرند.

ایجاد شخصیت حقوقی برای یک کسب وکار

فرض اینکه یک استارت آپ مسئله ای به وجود نخواهد آورد که نیازمند بازپرداخت خسارت وارده باشد، بسیار اشتباه است. برای جلوگیری از این دست رویدادها، استارت آپها باید نسبت به ساخت شخصیت حقوقی اقدام نمایند، زیرا در غیر این صورت، هرگونه خسارت، باید از اموال شخصی مؤسسان کسب وکار پرداخت گردد که راهکاری منطقی نیست.

اقتصادیات 25 درصدی، در کمین استارت آپهای غیر دانش بنیان

غالباً در صورت های اقتصادی پیش بینی شده استارت آپها، پرداخت 25 درصد اقتصادیات دیده نشده است و در صورتی که این کسب و کارها ملزم به پرداخت این مبلغ باشند، این عامل می تواند دقت بسیاری از برنامه ریزی های آنها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و به ضررشان تمام گردد.

ازاین رو پیشنهاد می گردد استارت آپها، پس از تأسیس و عقد قرارداد مربوطه، به سراغ ایجاد شخصیت حقوقی رفته و سعی در تغییر ماهیت کسب وکار خود به یک شرکت دانش بنیان داشته باشند که بتوانند از معافیت های قانونی اقتصادیاتی بهره مند شوند.

* کارشناس فناوری اطلاعات

منبع: خبرگزاری مهر

به "استارت آپها باید ماهیت کسب وکار خود را به دانش بنیان تغییر دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت آپها باید ماهیت کسب وکار خود را به دانش بنیان تغییر دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید