استفاده از انواع جایگاه اداری و جایگاه خانگی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، جایگاه یکی از لوازم پرکاربرد در ادارات و منزل محسوب می گردد و از تنوع بسیار زیادی برخودار می باشد. جایگاه به دو دسته جایگاه اداری و جایگاه خانگی تقسیم می گردد و طراحی هر یک متناسب با محیط و نوع استفاده از آن متفاوت می باشد. در ادامه به آنالیز هر یک از انوع جایگاه خواهیم پرداخت.

استفاده از انواع جایگاه اداری و جایگاه خانگی

جایگاه اداری

از مهمترین تجهیزات موجود در ادارات می توان به جایگاه اداری اشاره کرد. جایگاه اداری معمولا به گونه ای طراحی می گردد که بعد از استفاده طولانی مدت، کاربر را خسته نکند. کاهش خستگی و مسائل فیزیکی از مهمترین مشخصه های یک جایگاه استاندارد می باشد. هر فردی با شنیدن نام جایگاه اداری یک جایگاه چرخ دار با یک پشتی بلند و قابل تنظیم را در ذهنش تصور می نماید. باید بگوییم که دقیقا همینطور است. کارمندان معمولا ساعات زیادی را در طول روز پشت میز کار خود نشسته اند به همین دلیل جایگاه باید گردن، کمر و پاها را در برترین حالت نگه دارد. جایگاه اداری در دو نوع پایه ثابت و چرخ دار طراحی شده است. جایگاه های پایه ثابت معمولا برای اتاق جلسات و اتاق انتظار مورد استفاده قرار می گیرد اما جایگاه چرخ دار برای کارمندان مناسب است زیرا کارمندان معمولا در طول روز ممکن است چندین بار بخواهند از جای خود بعضیزند. احتمال واژگون شدن جایگاه چرخ دار بسیار کمتر است و برای کارمندان کاربرد بیشتری دارد.

جایگاه اداری پایه چرخ دار برای استفاده در منزل نیز کاربرد دارد و برای افرادی که در منزل با رایانه کار می نمایند و افرادی که ساعات طولانی به کار یا درس خواندن مشغول هستند مناسب می باشد.

ویژگی های جایگاه اداری استاندارد

جایگاه اداری استاندارد علاوه بر طراحی ارگونومیک چند ویژگی مهم دیگر نیز خواهد داشت که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم نمود. مهمترین ویژگی های جایگاه اداری استاندارد عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع: ارتفاع جایگاه بایستی متناسب با سایز میز و فیزیک افراد قابل تنظیم باشد. ارتفاع استاندارد جایگاه به طور معمول از زمین 40 تا 50 سانتی متر قابل تنظیم می باشد و برای تمامی افراد مناسب می باشد. ارتفاع جایگاه باید به مقدار ای باشد که پای فرد به طور کامل بر روز زمین قرار بگیرد و زانو در حالت 90 درجه باشد. بعلاوه ساعد باید در موازات با میز قرار داشته باشد.
  • پشتی جایگاه: در هنگام نشستن بر روی جایگاه ستون فقرات باید به طور کامل پوشش داده گردد و انحنای موجود در پشتی جایگاه باید کمر را به طور کامل حمایت کند. بدین ترتیب بدن در برترین حالت خود قرار خواهد گرفت.
  • دسته جایگاه: دستهها ها ها باید به حالتی طراحی شده باشند که بازوها به طور کامل بر روی آنها قرار گیرد تا بتوان به شانه ها استراحت داد. در زمان تایپ و نوشتن دستها نباید روی دسته قرار بگیرد و مزاحمتی برای فرد ایجاد کند. دسته تنها برای زمان استراحت است.
  • امکان چرخش پایه: پایه باید خیلی روان و راحت گردش داشته باشد تا کارمند برای استفاده از قسمت های مختلف میز خود دچار مشکل نگردد.

جایگاه پلاستیکی

یکی از مالی ترین و متنوع ترین انواع جایگاه برای فضای باز و سالن انتظار و آشپزخانه و … جایگاه پلاستیکی می باشد. تنوع رنگ و مدل جایگاه پلاستیکی بسیار زیاد است و می توان آنها را دکوراسیون اتاق یا سالن استفاده کرد. این نوع جایگاه وزن بسیار کمی دارد و به سادگی می توان آنها را جابجا نمود. استفاده از جایگاه پلاستیکی برای بالکن و فضای باز بسیار مناسب است و هیچ گونه مسئله ای بابت آفتاب و باران پیش نخواهد آمد. این نوع جایگاه برای استفاده در سالن انتظار ادارات و منزل مناسب می باشد و در مدل های بسیار زیبا و مجذوب کننده موجود می باشند.

مهمترین ویژگی های یک جایگاه پلاستیکی خوب و باکیفیت

در زمان خرید جایگاه پلاستیکی باید به طراحی آن دقت نمود. طراحی پشتی و نحوه قرار گیری کمر در هنگام نشستن، ارتفاع جایگاه و وجود یا عدم وجود دسته در جایگاه باید به دقت آنالیز گردد. جایگاه باید بتواند وزن بالا را تحمل کند. پایه بعضی از جایگاه های پلاستیکی از فلز است و مقاومت بیشتری در برابر فشار زیاد دارند و برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب است. برای استفاده خانگی استفاده از جایگاه های تمام پلاستیک یا پایه آلومینومی نیز مناسب است. مهمترین ویژگی های یک جایگاه پلاستیکی خوب و با کیفیت عبارتند از:

  • مواد اولیه استفاده شده در تهیه جایگاه درجه یک و با کیفیت باشد. هر چه کیفیت محصول بهتر باشد، ظاهر محصول زیباتر و استحکام ان نیز بیشتر خواهد بود.
  • نشیمنگاه مناسب و عمق استاندارد از دیگر ویژگی های یک جایگاه پلاستیک با کیفیت و خوب است.
  • پایه های مقاوم و ضد لغزش از دیگر ویژگی های یک جایگاه استاندارد می باشد. جایگاه پلاستیکی باید بر روی سطح مختلف ثابت قرار بگیرد و لغزش نداشته باشد.
  • طراحی جایگاه یکی از مهمترین ویژگی های جایگاه پلاستیکی می باشد. طراحی جایگاه باید زیبا و مجذوب کننده باشد. نحوه طراحی پشتی و نشیمنگاه بایستی به صورتی باشد که در زمان نشستن بدن در حالتی راحت قرار داشته باشد.
  • تحمل وزن بالا نیز یکی از ویژگی های جایگاه پلاستیکی می باشد. جایگاه استاندارد باید تا 100 کیلو وزن را بتواند تحمل کند.

معرفی جایگاه ocm 850 نیلپر

این مدل جایگاه از جمله جایگاه های مدیریتی می باشد که طراحی ارگونومیک و مجذوب کننده آن باعث شده است تا به یکی از پرفروش ترین مدل های موجود در بازار تبدیل گردد. جایگاه ocm 850 نیلپر برای استفاده در ادارات و منزل مناسب است و دارای پایه چرخ دار می باشد. این نوع جایگاه در دسته جایگاه های بسیار با کیفیت و مجهز قرار گرفته است. این جایگاه محصولی از شرکت معتبر و نام آشنای نیلپر است و از امکانات متعددی برخوردار می باشد.

مشخصات جایگاه مدیریتی ocm 850 نیلپر

جایگاه مجذوب کننده و حرفه ای ocm 850 امکانات بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود. از مهمترین ویژگی های این جایگاه اداری وزن کم آن است. این جایگاه از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است و علاوه بر وزن مناسب از استحکام بالایی برخوردار است. دیگر ویژگی های این مدل جایگاه عبارت است از:

  • قسمت نشیمن و پشت سری این مدل جایگاه دارای روکش با کیفیتی از جنس مش می باشد که از تعریق بدن جلوگیری می نماید. رنگ های رویه این مدل جایگاه بسیار متنوع می باشند و می توان رنگ آن را با رنگ های بکار رفته در دکوراسیون اتاق هماهنگ کرد.
  • انحنای پشتی آن با توجه به قد فرد و اندازه گودی کمر قابل تنظیم است و به طور کامل ستون فقرات را پوشش می دهد.
  • جنس پشتی از پلاستیک تقویت شده است و قسمت نشیمن آن از جنس پلی آمید است و بسیار نرم و راحت می باشد.
  • این جایگاه قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و پایه های جایگاه از ورق فولاد مقاوم و با دوام ساخته شده است و از نوع پنج پر می باشد. پایه های این جایگاه دارای روکش نیکل- کروم است.
  • این جایگاه دارای پشت سری قابل تنظیم است و زاویه آن به عقب و جلو قابل تغییر است. ارتفاع پشت سری را نیز می توان متناسب با قد فرد تغییر داد.
منبع: اتاق

به "استفاده از انواع جایگاه اداری و جایگاه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از انواع جایگاه اداری و جایگاه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید