افزایش شمار مخالفان بریگزیت در تازه ترین نظرسنجی ها

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک نظرسنجی که نتایجش امروز یکشنبه منتشر شد نشان داد تعداد انگلیسی هایی که خواستار باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند از حامیان خروج انگیس از این اتحادیه بیشتر شده است.

افزایش شمار مخالفان بریگزیت در تازه ترین نظرسنجی ها

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، به نقل از خبرگزاری رویترز این نظر سنجی در عین حال نشان داد که رای دهنندگان انگلیسی در عین حال حامی این هستند که تصمیم نهایی را خودشان را بگیرند.

بریتانیا قرار است در 29 مارس اتحادیه اروپا را ترک کند اما ترازا می، نخست وزیر انگلیس در کوشش است تا توافق حاصله برای بریگزیت را در پارلمان انگلیس تصویب کند. این وضعیت سبب شده است که ابهام فراوانی در خصوص سرنوشت توافق برای بریگزیت به وجود بیاید و حتی قطعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زیر سوال رفته است.

نظر سنجی مذکور که از سوی موسسه نظر سنجی یوگا صورت گرفته نشان داد: اگر سریعا یک همه پرسی جدید در مورد بریگزیت برگزار گردد 46 درصد به باقی مانده انگلیس در اتحادیه اروپا، 39 درصد به خروج انگلیس از این اتحادیه رای داده و مابقی شرکت کنندگان نظرسنجی گزینه های نمیدانم، یا عدم رای دادن را انتخاب نموده و یا از پاسخ به پرسش خوداری کردند.

اگر رای دهندگان بلاتکلیف و یا کسانی که پاسخی به پرسش ندادند از نمونه حذف کنیم نسبت حامیان باقی ماندن انگلیس به حامیان خروج 54 به 46 خواهد بود.

این نظر سنجی هم راستا با نظرسنجی های دیگری است که در ماه های اخیر صورت گرفته ونشان دادند دودستگی شدید بین رای دهندگان در قالب خروج اتحادیه اروپا وجود داشته و معمولا وزنه به نفع حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا سنگین تر است. در همه پرسی سال 2016 بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 52 درصد به خروج و 48 درصد به عدم خروج رای دادند.

نظر سنجی مذکور از سوی کمپین موسوم به رای مردم با شرکت بیش از 25 هزار رای دهنده انجام شد. با این حال تراز می نخست وزیر انگلیس شدیدا با ایده برگزاری یک هم پرسی جدید مخالفت نموده است.

این نظرسنجی در عین حال نشان داد که 41 درصد رای دهنده گان عقیده دارند که باید تصمیم نهایی در مورد بریگزیت از سوی یک همه پرسی عمومی جدید گرفته گردد و 36 درصد معتقد بودند که این تصمیم از سوی پارلمان اتخاذ گردد.

در این مورد نیز با حذف گروه تصمیم نگرفته نسبت حامیان برگزاری یک همه پرسی دیگر به مخالفان 53 به 47 خواهد بود.

قرار است در تاریخ 14 ژانویه قانونگذران انگلیسی در مورد تصویب توافق بریگزیت حاصله میان تراز می و اتحادیه اروپا رای گیری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش شمار مخالفان بریگزیت در تازه ترین نظرسنجی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش شمار مخالفان بریگزیت در تازه ترین نظرسنجی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید