فقدان تعادل بین شغل و زندگی افراد را دو برابر بیشتر بیمار می نماید

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سیاست های سیاسی-اجتماعیِ رایج مانند مرخصی زایمان، حمایت از بچه ها و افراد سالمند و سیاست های رفاهی و برابری می توانند تعادل بین کار و زندگی را تا حد زیادی تأمین نمایند.

فقدان تعادل بین شغل و زندگی افراد را دو برابر بیشتر بیمار می نماید

نتیجه تحقیقی که با پرسش از 23000 از شاغلین بزرگسال در سراسر اروپا انجام شد، نشان داد آن هایی که برای ساعت های طولانی کار می نمایند تا از عهده مخارج خانه بربیایند، دو برابر بیشتر از سایرین سلامت عمومی خو را به خطر می اندازند.

زنانی که با چالش های کار و زندگی شخصی روبرو هستند قدری بیشتر از مردان سلامت خود را به خطر می اندازند. این مطالعه که توسط دانشگاه بیلفلد در آلمان صورت گرفته است می گوید احتمالا یکی از عللی که باعث شده زنان بیشتر از مردان دچار بیماری شوند فقدان تساوی توزیع درآمد بین دو جنس است.

زنان به طور معمول بیشتر از مردان وقت صرف امور منزل و خانواده می نمایند و مردان نیز به طور معمول ساعات طولانی تری را صرف کار کردن می نمایند. زنان، به خصوص در کشور هایی که سیستم رفاهی در آن ها ضعیف است، اغلب بیشتر از مردان تحت فشار هستند تا مطالبات خانه را با وظایف شغلی خود ترکیب نمایند.

در سراسر انگلستان و ایرلند 19 درصد از زنان و 15 درصد از مردان گزارش دادند که در برقراری تعادل بین امور خانه و کار مشکل دارند که بیشترین میزان در کل کشور های اروپایی بود. این مطالعه که در ژورنال سلامتی عمومی MBC منتشر شده است، دریافت افرادی که نمی توانستند بین امور خانه و شغلی خود تعادل برقرار نمایند 2 برابر بیشتر از کسانی که توانسته بودند این تعادل را برقرار نمایند، سلامت عمومی شان ضعیف شده بود.

این مطالعه نشان داد که کشمکش بین زندگی شغلی و کاری سلامت جسمانی و روانی فرد را به خطر انداخته و باعث نارضایتی از زندگی می گردد. دکتر عزیز منسا، نویسنده ارشد این مقاله از دانشگاه بیلفد در آلمان، می گوید احتمالاً یکی از دلایل به هم خوردن تعادل بین زندگی و کار انتظارات سنتی و اجتماعی از رفتار های زنانه و مردانه است که زنان را مسئول مراقبت و فعالیت های خانه داری و مردان را مسئول انجام کار های درآمدزا می داند.

دکتر نیکولاس کوفی آدجدی، نویسنده همکار از موسسه شیوع شناسی و تحقیقات پیشگیری از موسسه لبینیز، گفت: ساعات طولانی کار، افزایش میزان درگیری ذهنی افراد در شغل، ساعات غیرمنعطف کاری و افزایش وظایف شغلی از مواردی است که زندگی و شغل افراد را دچار فقدان تعادل نموده است.

سیاست های سیاسی-اجتماعیِ رایج مانند مرخصی زایمان، حمایت از بچه ها و افراد سالمند و سیاست های رفاهی و برابری می توانند تعادل بین کار و زندگی را تا حد زیادی تأمین نمایند.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: سایت انجمنهای سلوبلاگ

منبع: فرادید

به "فقدان تعادل بین شغل و زندگی افراد را دو برابر بیشتر بیمار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان تعادل بین شغل و زندگی افراد را دو برابر بیشتر بیمار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید