اگر سال 1909 اینستاگرامی وجود داشت، اینها روتوش ها و ویرایش های عکس ها می شدند!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خیلی ها این روزها از استاندارد های تحمیلی زیبایی خسته شده اند. استانداردهایی که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با گنجاندن انواع فیلترها و ویرایش های عکس ها، آن را حادتر نموده اند. در واقع بعضی از عکس های چهره و بدن آنقدر به وسیله نرم افزارهای ویرایشگر عکس و امکانات خود شبکه های اجتماعی تغییر پیدا می نمایند و به اصطلاح نرمالایز می شوند که هیچ شباهتی به واقعتی طبیعی ندارند.

اگر سال 1909 اینستاگرامی وجود داشت، اینها روتوش ها و ویرایش های عکس ها می شدند!

پس خیلی وقت ها ما مشتاق بازگشت به روز های خوب قدیم می شویم! اما همینجا چند خبر بد وجود دارد: از همان زمانی که عکاسی پدیدار شد، ویرایش عکس هم رواج پیدا کرد.

در اینجا نگاهی می اندازیم به یک کتاب آموزش عکاسی منتشر شده بیش از یک قرن پیش و عکس هایی قبل و بعد ویرایش در این کتاب:

این نمونه ها از کتاب کامل خودآموز عکاسی کاربردی، مجموعه کلاسیک 10 جلدی انتخاب شده. این کتاب به وسیله مدرسه هنر و عکاسی آمریکا منتشر شده بود و عکس ها به وسیله رئیس مدرسه، جیمز بی. شریور، ویرایش شده.

جلد 10، که شامل این تصاویر و مقایسه های روتوش است، درباره روتوش منفی، قلم زنی و مدلینگ بود.

مقدمه کتاب شرح می دهد که چگونه تکامل عکاسی منجر به افزایش تقاضا برای روتوش عکس شد.

هنگام تحویل کار نهایی به مشتریان، نگاتیو عکاسی را به آن ها ندهید، بلکه چاپ هایی را که از این نگاتیو ها تهیه شده است، به آن ها بدهید.

در روز های اولیه عکاسی، هنگامی که از فرآیند صفحات مرطوب استفاده می شد، چاپ ها مستقیماً از نگاتیو، بدون هیچ گونه تغییری انجام می شد، زیرا صفحه مرطوب جلوه های ملایم تری نسبت به آنچه که با صفحات خشک ایجاد می کرد. پس نقص ها کمتر قابل مشاهده بودند و در آن موقع عموم مردم از شباهت دقیق عکس به خود راضی بودند.

با ظهور صفحه خشک، نقایص در چهره انسان آشکارتر شد و تقاضا برای ملایم شدن بیشتر خطوط و برطرف نقایص مطرح شد. در ابتدا، این نواقص یا لکه ها با استفاده از قلم مو و رنگ از هر چاپ جداگانه برداشته شد.

با این حال، این نواقص آنقدر زیاد بود و کار حذف آن ها از چاپ بسیار طاقت فرسا بود، به طوری که عکاس مجبور شد وسایلی را ابداع کند تا بتواند این راه حل ها را مستقیماً بر روی نگاتیو خود اعمال کند، به طوری که در هر چاپ ویرایش اعمال شده باشد.

ابزار های روتوش عکاسان در آن موقع شامل سه راه، ذره بین، نگهدارنده سرب، سرب، چاقوی قلم زنی، برس لکه گذار، مایع روتوش، لاک منفی و خمیر قلم زنی بود.

در اینجا به نمونه های قبل و بعد از این نوع ویرایش ها توجه کنید:

از بین بردن کک و مک

صاف کردن جهت نگاه در چشم های لوچ

باز کردن چشمان بسته

کم کردن ضخامت گردن:

حذف کودک

لاغر کردن آدم درشت اندام

در حالی که هنجار های فرهنگی و فناوری های عکاسی در طول قرن گذشته کمی تغییر نموده است، تقاضا برای عکس های بسیار ویرایش شده حتی در انتهای دوران ویکتوریا هم زیاد بود. در طول تاریخ عکاسی، عکاسان تسلیم خواسته های مشتری ها شده اند.

کتاب کامل خود آموز عملی عکاسی حتی این روزها هم منتشر و فروخته می گردد، اما می توانید آن را به رایگان در آرشیو اینترنت مطالعه کنید.

منبع

منبع: یک پزشک

به "اگر سال 1909 اینستاگرامی وجود داشت، اینها روتوش ها و ویرایش های عکس ها می شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سال 1909 اینستاگرامی وجود داشت، اینها روتوش ها و ویرایش های عکس ها می شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید