ایران تقسیم تحریم ها به قابل برطرف، قابل مذاکره و غیرقابل برطرف را قبول ندارد، تمام تحریم ها باید یک جا لغو گردد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، ایران هرگونه تقسیم تحریم ها به قابل برطرف، قابل مذاکره و یا غیرقابل برطرف را نمی پذیرد و معتقد است تمام تحریم ها باید یک جا لغو شوند.

ایران تقسیم تحریم ها به قابل برطرف، قابل مذاکره و غیرقابل برطرف را قبول ندارد، تمام تحریم ها باید یک جا لغو گردد

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، بعضی رسانه های غربی دیروز گزارش دادند آمریکا قصد ندارد همه تحریم ها را لغو کند. بر اساس این گزارش ها تحریم هایی هم که آمریکا قصد برداشتن آنها را دارد، تنها پس از امتیازات اضافه ای که تهران باید بدهد، برداشته می گردد.

در این حال، یک منبع موثق آگاه از فرایند مذاکرات وین امروز در گفت وگو با پرس تی وی تفکیک تحریم ها به سه دسته قابل برطرف، قابل مذاکره و غیر قابل برطرف را رد کرد و گفت: مطابق سیاست قطعی نظام، تمام تحریم ها اعم از تحریم های موسوم به برجامی، تحریم های دوره ترامپ ذیل هر عنوانی و تحریم های دوره اوباما که پس از اجرایی شدن برجام وضع شده است، باید لغو گردد و پس از راستی آزمایی در مدت زمان معقول، ایران آماده توقف اقدامات جبرانی خواهد بود.

این منبع آگاه گفت: همان گونه که رئیس جمهور کشورمان در ملاقات با وزیر خارجه روسیه بر ضرورت بازگشت به توافق 2015 تأکید کردند، هر تحریمی که از سال 2015 به بعد، پس از اجرایی شدن برجام وضع شده است؛ از جمله دو تحریم موسوم به ISA و Visa Program هم باید لغو شوند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به سخنان دو روز پیش سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از مذاکرات هفته گذشته در وین که تحریم های اخیر اروپا را نقض فاحش برجام شمرده بود، تأکید کرد: برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی همه تحریم ها باید لغو و همه اقدامات ناقض برجام نیز باید متوقف گردد.

این منبع آگاه که نامش فاش نشده است، در سرانجام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران لغو یکجای همه تحریم ها را تنها راه نجات مذاکرات وین می داند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایران تقسیم تحریم ها به قابل برطرف، قابل مذاکره و غیرقابل برطرف را قبول ندارد، تمام تحریم ها باید یک جا لغو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تقسیم تحریم ها به قابل برطرف، قابل مذاکره و غیرقابل برطرف را قبول ندارد، تمام تحریم ها باید یک جا لغو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید