نشست کمیسیون مشترک برجام روز آدینه از سر گرفته می گردد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ازسرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین طی روز آدینه اطلاع داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز آدینه از سر گرفته می گردد

بر اساس این گزارش، این نشست قرار است در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه های امورخارجه ایران و گروه 1+4 برگزار گردد.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را عهده دار خواهد بود و عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیأت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

این در حالی است که نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز پنج شنبه بیان کرد: شاید فردا مذاکرات نهاییِ وین باشد.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز پنجشنبه در پیامی توییتری بیان کرد: دور بعدی مذاکرات وین درباره بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای -چه کسی می داند - شاید نهایی باشد- از فردا 7 می شروع می گردد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این باره نوشت: البته در صورت احتیاج، احتمالاً مذاکره نمایندگان تصمیم بگیرند که برای دریافت دستورالعمل های بیشتر از کشورهای خود، وقفه جدیدی ایجاد نمایند.

این در حالیست که ساعاتی پیش عباس عراقچی معاون وزیر خارجه که برای نشست آدینه به وین رفته بود با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ملاقات و تبادل نظر کرد.

بر اساس اعلام غریب آبادی نماینده ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، آخرین تحولات برجام، و نقش آژانس بین المللی در آن و همچنین موضوعات مورد علاقه متقابل بین ایران و آژانس محور اصلی تبادل نظرها بود.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی چند هفته گذشته در وین گردهم آمده اند تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی نمایند.

این نشست ها در هفته های پیش نیز به انجام رسید. یکی از محورهای اصلی این تبادل نظرها لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران است که در سال 2018 میلادی توسط ترامپ وضع شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست کمیسیون مشترک برجام روز آدینه از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کمیسیون مشترک برجام روز آدینه از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید