بقایای چندین کشتی آلمانی متعلق به جنگ جهانی دوم از آب بیرون آمدند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، بقایای چندین کشتی آلمانی متعلق به جنگ جهانی دوم از آب بیرون آمدند.

بقایای چندین کشتی آلمانی متعلق به جنگ جهانی دوم از آب بیرون آمدند

بدترین خشکسالی اروپا در سالهای اخیر، رودخانه بزرگ دانوب را به یکی از پایین ترین سطوح خود در حدود یک قرن اخیر رسانده است و بقایای ده ها کشتی جنگی آلمان مملو از مواد منفجره که در طول جنگ جهانی دوم در نزدیکی شهر بندری پراهوو صربستان غرق شده بودند را آشکار نموده است.

این کشتی ها در میان صدها کشتی بودند که به وسیله ناوگان دریای سیاه آلمان نازی در سال 1944 در امتداد دانوب غرق شدند، درحالیکه از پیشروی نیروهای شوروی عقب نشینی می کردند.

خشکسالی سال جاری که به عقیده دانشمندان به عنوان پیامد گرمایش زمین تلقی می گردد موجب شده بقایای بیش از 20 کشتی جنگی در قسمتی از رود دانوب در نزدیکی پراهوو در شرق صربستان نمایان گردد؛ کشتی های جنگی که بسیاری از آنها هنوز حاوی چندین تن مهمات و مواد منفجره هستند و خطرهایی را برای دیگر کشتی ها و کارگران صنعت ماهیگیری محلی بویژه اهالی رومانی که درست در آن سوی رودخانه قرار دارند، به همراه دارد.

ماهها خشکسالی و دمای بی سابقه، ترافیک رودخانه ها را در شریان های حیاتی دیگر بخش های اروپا از جمله آلمان، ایتالیا و فرانسه مختل نموده است. در صربستان، مقامات برای باز نگه داشتن خطوط ناوبری در دانوب به لایروبی متوسل شده اند.

بعضی از کشتی ها که در بستر رودخانه پراکنده شده اند، هنوز دارای برجک ها، پل های فرماندهی، دکل های شکسته و بدنه های پیچ خورده هستند، درحالیکه بعضی دیگر عمدتا در زیر سواحل شنی غوطه ور هستند.

در ماه مارس، دولت صربستان یک مناقصه برای نجات این کشتی ها و حذف مهمات و مواد منفجره برگزار کرد و هزینه این عملیات 29 میلیون یورو (30 میلیون دلار) برآورد شد.

منبع: همگردی

به "بقایای چندین کشتی آلمانی متعلق به جنگ جهانی دوم از آب بیرون آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقایای چندین کشتی آلمانی متعلق به جنگ جهانی دوم از آب بیرون آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید