تأکید ترامپ بر پتانسیل فوق العاده در روابط آمریکا-انگلیس

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که انگلیس بعد از ترک اتحادیه اروپا می تواند با واشنگتن یک معامله تجاری بسیار قابل توجه داشته باشد.

تأکید ترامپ بر پتانسیل فوق العاده در روابط آمریکا-انگلیس

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را در دومین روز دیدار رسمی خود از انگلیس در جلسه ای با حضور مدیران شرکت های بزرگ انگلیسی و آمریکایی در کاخ سنت جیمز مطرح نمود. ترزا می، نخست وزیر انگلیس که آخرین روزهای نخست وزیری خود را می گذراند، میزبان او در این نشست بود.

پرنس اندرو، فرزند ملکه انگلیس، جرمی هانت، وزیر خارجه و فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس از جمله حاضران در این جلسه بودند.

پس از خاتمه این جلسه می و ترامپ، به خانه شماره 10 داونینگ استریت رفتند تا گفت وگوهای خود را در دفتر نخست وزیر ادامه دهند و در پی آن نشست خبری برگزار گردید.

در همین حال تجمعات اعتراضی به سفر ترامپ در سراسر انگلیس از جمله در میدان ترافلگار لندن در حال برگزاری است.

ترزا می با بیان این که کشورش در خصوص موضوع تغییرات اقلیمی و مسأله ایران با ایالات متحده تفاوت نظر دارد، در عین حال اضافه نمود که مناسبات انگلیس با ایالات متحده ارزشمند و عمیق است.

در این نشست خبری، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه بر گسترش روابط مالی با انگلیس تأکید کرد و گفت که پتانسیل فوق العاده ای در این زمینه وجود دارد.

دونالد ترامپ که همیشه از هواداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده، در ادامه گفت که ایالات متحده متعهد است که پس از وقوع بریگزیت، مناسبات تجاری خود با انگلیس را به شدت افزایش دهد. او گفت که ظرفیت این تجارت، به باور او، می تواند دو یا حتی سه برابر میزان کنونی باشد.

رئیس جمهوری آمریکا به تازگی حتی تاکید نموده است که انگلیس بدون قرارداد توافق هم می تواند و باید از اروپایی ها جدا گردد.

مسأله دیگری که سران دو کشور به آن پرداختند، موضوع چگونگی تعامل با شرکت چینی هوآوی بود. آمریکا معتقد است که این شرکت از سوی دولت کمونیست چین حمایت می گردد و ورود آن به بازار احداث زیرساخت های جدید اینترنتی در غرب، راه جاسوسی یا نفوذ چین به غرب را باز می نماید.

انگلیس هنوز به طور کامل در این زمینه متقاعد نشده و برنامه های برای اجازه دادن به هوآوی برای نصب تجهیزات اینترنت نسل پنجم در انگلیس دارد.

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک امروز خود گفت که ایالات متحده و انگلیس قادرند هرگونه اختلاف نظر درباره هوآوی را حل وفصل نمایند.

آقای ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا این تفاوت نظر می تواند باعث گردد که ایالات متحده دیگر اطلاعات حساس را در اختیار انگلیس نگذارد؟، گفت که چنین نیست.

او توضیح داد: این طور نیست زیرا ما بی شک در خصوص هوآوی و در تمام موارد دیگر به توافق خواهیم رسید.

گزارش ها از راهپیمایی تعداد زیادی از مخالفان سیاست های دونالد ترامپ در خیابان های لندن حکایت دارد و رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این موضوع نیز در نشست خبری مشترک گفت که او تنها گروه کوچکی از معترضان را در خیابان ها دیده و رسانه ها را متهم به پراکندن اخبار جعلی در خصوص تعداد راهپیمایان کرد.

سفر سه روزه دونالد ترامپ به انگلیس از روز 13 خرداد شروع شد. روز دوشنبه ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام میزبان ترامپ و همسرش ملانیا بود.

صادق خان، شهردار لندن یکی از منتقدان به سیاست های دونالد ترامپ است و جدال لفظی بین او و ترامپ حتی پیش از ورود رئیس جمهور آمریکا به لندن خبرساز شد.

صادق خان در روزهای اخیر از استقبال گرم از دونالد ترامپ در لندن انتقاد کرد و ترامپ روز دوشنبه کمی پیش از ورودش به لندن با انتشار توئیتی به این انتقاد صادق خان واکنش نشان داده و نوشت که به باور او شهردار لندن در کار خود بسیار بد عمل نموده و اضافه نمود که وی بهتر است تمرکزش متوجه جرم و جنایت در لندن باشد نه من.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تأکید ترامپ بر پتانسیل فوق العاده در روابط آمریکا-انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ترامپ بر پتانسیل فوق العاده در روابط آمریکا-انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید