ترجمه تصویری دوران قرن ششم بر جلد یک کتاب

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- تصویر های کتاب نفیس سر سخنان نغز خاقانی ترجمه ای تصویری از قرن ششم هجری قمری و دورانی است که خاقانی در آن زندگی نموده است.

ترجمه تصویری دوران قرن ششم بر جلد یک کتاب

به گزارش خبرگزاری انجمنهای سلوبلاگ، فرزاد ادیبی (تصویرگر) گفت: خاقانی همواره برای من شاعری دور از دست و نفوذ ناپذیر بود. من با اشعار این شاعر عظیم ابتدا در جلسه های نقد و آنالیز شهر کتاب آشنا شدم و بعد برای تصویرگری کتاب سر سخنان نغز خاقانی مطالعه های زیادی در مورد عصر خاقانی انجام دادم.

وی اضافه نمود: ما برای طراحی کتاب باید ابتدا پیشینه نویسنده و محتوای کار را بدانیم. من بر این اساس از تصویر دو ظرف متعلق به قرن ششم هجری قمری که در حفاری های باستان شناسی کشف شده بود استفاده کردم تا آن دوران را بهتر نشان دهم.

آقای ادیبی گفت: گرچه کتاب های علمی - آموزشی برای طراحان محدودیت هایی به دنبال دارد، ولی من سعی کردم تا جایی که می توانم هنرمندانه کار کنم و روحیه لطیف و فروتنانه خاقانی را در طراحی جلد این کتاب به تصویر بکشم.

کتاب سر سخنان نغز خاقانی به قلم آقای محمد رضا ترکی و کاری از انتشارات سمت است.

خاقانی به دلیل کمال در سخنوری و نعت های درخشانی که برای پیامبراکرم (ص) گفته به حسان العجم شهرت دارد.

خاقانی با شاعران مشهور قرن ششم هجری قمری، از قبیل رشید وطواط، ابوالعلاء گنجوی و نظامی گنجوی مناسبات محبت آمیز داشته است.

عمده شهرت خاقانی به دلیل معانی تازه و کاربرد فنی صنایع بدیعی است.

به گزارش خبرگزاری انجمنهای سلوبلاگ به نقل از صدا و سیما، خاقانی ارادت و علاقه خاصی به پیامبر و اهل بیت (ع) داشت و نعت های او و نظامی درباره پیامبراکرم (ص) در ادب فارسی کم نظیر است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ترجمه تصویری دوران قرن ششم بر جلد یک کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه تصویری دوران قرن ششم بر جلد یک کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید