جرقه تنش بین ژاپن و کره جنوبی زده شد، احضار سفیر ژاپن در اولین اقدام

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، کره جنوبی و ژاپن به نظر دچار تنش هایی مالی شده اند که احتمال گسترش آن به سطح سیاسی نیز دور از ذهن نیست.

جرقه تنش بین ژاپن و کره جنوبی زده شد، احضار سفیر ژاپن در اولین اقدام

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ به نقل از نیکی، کره جنوبی سفیر ژاپن را به دلیل اعتراض به اعمال محدودیتهای تجاری از سوی توکیو علیه سئول احضار کرد.

دولت ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام نمود که محدودیتهای بیشتری را بر صادرات مواد فراوریی نیمه رسانا به کره جنوبی اعمال خواهد نمود. این اقدام می تواند باعث وقفه در زنجیره فراوری محصولات در آسیا گردد.

وزارت تجارت ژاپن این تصمیم را واکنش به ایجاد یک وضعیت نامناسب خواند. هرچند این وزارتخانه حاضر به شرح بیشتر در این باره نشده اما به نظر می رسد این اقدام توکیو در واکنش به موضع سئول در برابر پرونده اختلاف بر سر غرامت کارگران در زمان جنگ اجرا شده باشد.البته این اقدام می تواند اتهاماتی را مبنی بر سوءاستفاده از قوانین تجارت بین الملل علیه ژاپن مطرح کند.

دولت کره جنوبی امروز یک جلسه اضطراری بلند پایه تشکیل داد تا این اقدام ژاپن را مورد آنالیز قرار دهد. این احتمال وجود دارد که سئول بیانیه ای نیز دراینخصوص منتشر کند. وزیر خارجه کره جنوبی به قانونگذاران این کشور در ماه می گفته بود که درصورت اعمال تحریم از سوی ژاپن، کره جنوبی عقب نخواهد نشست و پیشنهاد اقدامات تلافی جویانه را داده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جرقه تنش بین ژاپن و کره جنوبی زده شد، احضار سفیر ژاپن در اولین اقدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرقه تنش بین ژاپن و کره جنوبی زده شد، احضار سفیر ژاپن در اولین اقدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید