جنبش دانشجویی و امیدافزایی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، وظیفه اصلی جنبش دانشجویی امید افزایی در دل مردم است؛ امید افزایی که متناسب با اصول و آرمان های انقلاب باشد و در نهایت به آرام شدن دل مردم و قلوب آن ها منجر گردد.

جنبش دانشجویی و امیدافزایی

گروه دانشگاه انجمنهای سلوبلاگ، على پارسا؛ امروزه با توجه به مسائل معیشتی و شرایط مالی و تورم نابسامانی که زندگی مردم را مختل نموده است شاید برخی ها فکر نمایند که دانشجو دیگر در کنار مردم نیست و به قولی دیگر آن تأثیرگذاری که بایستی داشته باشد و رسالت آن که موذن بودن جامعه باید باشد دیگر با اذانش و با تکبیر هایش برای عدالت خواهی و احقاق حقوق مردم کسی را بیدار نمی کند؛

اما نه به نظر من اینگونه نیست و هنوز هم دانشجویانی هستند که برای دفاع از آن رسالت اصلی خویش و پاسداری از اهداف جنبش دانشجویی که قطعاً همان خدمت به مردم و در کنار مردم بودن است را فراموش نکردند و برای همین امر هم، هم هزینه دادند و هم چوب و چماقش را به دوش کشیده اند.

به نظر من همه ما دانشجویان بایستی با اتحاد و دست به دست هم دادن مانند آن دانشجویان شویم که برای احقاق حقوق مردم و در کنار آنان بودند از خانه و کاشانه خود میگذرند، هزینه می دهند، سختی میکشند، خود را در سنگر مبارزه با کرونا و همراهی تیم پزشکی در صدر جبهه قرار میدهند و برای عدالت و عدالت خواهی خود را وقف عموم مینمایند اگر ما بتوانیم گل باشیم هم دنیایمان را ساختیم و برای آخرت مان توشه ای ذخیره کردا ایم...

به نظر من وظیفه اصلی جنبش دانشجویی در زمان امروز امید افزایی در دل مردمان است امید افزایی که متناسب با اصول و آرمانهای انقلاب باشد و در نهایت به آرام شدن دل مردم و قلوب آنها بیانجامد.

که این امید افزایی نیازمند حضور فکری و پشتوانه قوی اعتقادی و روحی است همین پشتوانه سبب می گردد که دانشجو در مسائل و مواقع ضروری و در مشخص های سخت هم حضور فیزیکی داشته باشند و هم بتواند مسائل را از همدیگر تفکیک و در نهایت به حل مشکل فکر کند و بیانجامد.

تشکل های دانشجویی در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و رفاهی حضوری به نسبت فعال دارند. این فعالیت از راه کارنمودهای گوناگون در عرصه های مزبور صورت می گیرد که از آنها می توان با عنوان های کارنمودهای فردی، سیستمی، سیاسی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی یاد کرد اما تمامی اینها زمانی ارزشمند میشوند و میتواند بدنه اجتماعی داشته باشد که به حل مسائل و مسائل جمهوری اسلامی منجر گردد یعنی به نظر من جنبش دانشجویی دیگر بایستی از فضای تئوریک فاصله گرفته و آستین هارا بالا بزنند و کار نمایند.

که اگر کار کردند و کار آنها ملموس بود آن زمان است که جامعه دانشجو و دانشگاه را در کنار خود و با خود لمس میکند. به نظرمن آرمان انقلاب عدالت است، آزادی است، برابری است، برخوردادی از حقوق شهروندی است، نبود فساد و رانت خواری است.

و همانگونه که حضرت آقا فرمودند ما بیشتر از آنکه به دشمنان خارجی توجه کنیم بایستی به داخل عنایت ویژه داشته باشیم و اگر مسئله تحریف را حل کنیم مسئله تحریم و مسائل مالی خود به خود حل خواهد شد؛

که به نظر من اولا ما نباید از دشمن اصلی که همان آمریکای خبیث و آن شیطان عظیم است غافل شویم و دشمنی آن را دست کم بگیریم اما هم وغم ما بایستی تمرکز بر داخل و مبارزه با فساد در عرصه داخلی باشد به گونه ای که بتوانیم پوزه مفسدان داخلی که در حقیقت مانند زالو صفتانی خون مردم را می مکند به خاک بمالیم و در برابر آنان با توان توانمان بایسیم که این همان رسالت اصلی ما در بحث مبارزه با فساد و عدالتخواهی است .

على پارسا - دبیر انجمن اسلامى دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط انجمنهای سلوبلاگ نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جنبش دانشجویی و امیدافزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنبش دانشجویی و امیدافزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید