خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه بازیابی می گردد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، کره شمالی بیان کرد که در راستای پیشبرد صلح در شبه جزیره، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه تمامی خطوطی ارتباطی با کره جنوبی را بازیابی خواهد نمود.

خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه بازیابی می گردد

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اظهار داشت که پیونگ یانگ میخواهد خطوط ارتباطی خود با کره جنوبی را مجددا راه اندازی کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون دبیر کل حزب کارگران کره در چهاردهمین مجمع خلق کره گفت، پیونگ یانگ میخواهد در راستای کاستن از تنشها و پیشبرد صلح پایدار در شبه جزیره کره خطوط ارتباطی بین کره ای را احیا کند.

براساس این گزارش، در پی اعلام کیم جونگ اون، سازمانهای مربوط در این زمینه اظهار داشتند که از ساعت 9 صبح دوشنبه 4 اکتبر خطوط ارتباطی و تماس بین سئول و پیونگ یانگ مجددا بازیابی خواهد شد.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه نوشته، مقامات کره شمالی باید به اقدام با معنای کره شمالی در بازگشایی خطوط تماس توجه نمایند و کوششهای خود را برای نجات روابط میان دو کشور و حفظ صلح در شبه جزیره افزایش دهند.

رهبر کره شمالی پنجشنبه گذشته هم از تمایل خود و آمادگی کشورش برای ازسرگیری تماس ها و گفت وگو با همسایه جنوبی خبر داده بود.

کیم جونگ بعلاوه گفته بود، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به اسم بخشی از کوشش ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه جزیره کره بازسازی می گردد.

کره شمالی در ماه اوت گذشته در پی نادیده گرفتن هشدارهای پیونگ یانگ در خصوص مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی، خطوط ارتباطی خود با سئول را قطع کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه بازیابی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه بازیابی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید