دیدنی های حویق و معرفی جذابیت های این منطقه برای گردشگری

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، جنگل ها اغلب یکی از جاذبه های پرطرفدار و زیبای هر مکان محسوب می شوند که سرسبزی و و طراوت را به روح انسانی هدیه می نمایند؛ چه فوق العاده می گردد وقتی جنگل با دریا همراه باشد، بساط سفر را آماده کنید و به سفر بروید چون مقصدی با همین ویژگی برای شما عزیزان در نظر گرفته و به معرفی آن می پردازیم. حویق شهری در استان گیلان است که وجود ساحل دریا و جنگل، دره، چمن زار بعلاوه آبشار زمرد از دیدنی های آن است، پس برای آشنایی بیشتر همراه بیایید.

دیدنی های حویق و معرفی جذابیت های این منطقه برای گردشگری

آشنایی با دیدنی های شهر حویق

گیلان استانی زیبا و سرسبز در شمال ایران می باشد که در یک تقسیم بندی بخش های کوچکتر مانند شهر، شهرستان و روستاها را شامل می شود؛ یکی از شهرهای این استان شهر نو تاسیس شده حویق است که در شمال شهر تالش واقع شده و از سمت مغرب به جنگل های حویق و از سمت مشرق به دریا منتهی می شود؛ این شهر متشکل از 2 دهستان چوبر و حویق است که از زمین های ساحلی جنب دریا تا زمین های جنگلی در بلندی های پایکوهی فاصله زیادی نیست و پس از طی این مسافت و رفتن به این ارتفاعات دریای زیبای خزر را می توان دیدن نمود. حویق به علت جاذبه های زیبایی که دارد میزبان گردشگران زیادی از همه جای جهان می باشد. در این مطلب شما عزیزان را با یکی از جاذبه های آن یعنی چنگل ها و ساحل های دریای آن آشنا خواهیم کرد که هدف و مقصد ایده آلی برای شما علاقه مندان به طبیعت محسوب می شود.

اجاره ویلا در شمال

شمال مقصدی است هیجان انگیز و پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی که به علت برخورداری از هوای مطبوع، طبیعت بکر، ساحل زیبا و جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان هر ساله و علی الخصوص در تعطیلات میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی میباشد.

جمعیت حویق و زبان آنها

این شهر دارای 4,194 نفر است که مردمان آن به زبان های تالشی و نیز ترکی صحبت می نمایند و به دامداری، باغداری و بعلاوه شکار فعالیت دارند.

آبشار دو قلوی زمرد

با پشت سر گذاشتن 10 کیلومتر از شهر ساحلی حویق مملو از زیبایی و مجذوب کنندهیت، به آبشاری زیبا و مجذوب کننده با ارتفاع 20 متر می رسیم که زمرد نام دارد. این آبشار در روستای حویق قرار گرفته است که در بخش حویق شهرستان تالش (طوالش) با فاصله 40 کیلومتری بخش مرکزی شهرستان تالش و 30 کیلومتری آستارا واقع شده و 11 خانواده را در خود جای داده است. شفل اهالی آن کشاورزی می باشد.

یکی از این آبشارهای دو قلو که بزرگتر است با ارتفاع بالغ بر 15 متر بر روی جنگل سرسبز حویق سرازیر می شود؛ اما آبشار دیگر با ارتفاع 4 و 8 متر نسبت به آن کوچکتر بوده و به شکل پلکان می باشد. آبشار زمرد از جمله مکان های دیدنی و دیدنیی حویق و گیلان می باشد که نقش پررنگی در جذب گردشگران و گردشگر ها به ویژه فصل بهار و تابستان دارد. آب آببشار زمرد از ییلاق ها سرازیر شده و در قسمت بالایی آن تعدادی آبشار کوچک قرار گرفته است که دارای زیبایی خارق العاده ای می باشد. ییلاق هایی با آب و هوای خوب و مساعد از جمله ییلاق زرگری، زری، آترانماری، توئل، کته چولی و برزوبگ همراه با دشت ها و مراتع، دره ها، آبشار زمرد و برکه ها و تالاب ها همگی از جمله جاذبه های حویق محسوب می گردند. ماهی های قزل آلا درون این تالاب و آبگیرها زندگی می نمایند که می توانید هنگام سفر به آنجا شکار نمایید.

راه دست یابی آبشار زمرد

این آبشار در فاصله 10 کیلومتری بازار حویق واقع شده است که 2 کیلومتر جهت کوهستانی و 5 کیلومتر خاکی و 3 کیلومتر نیز آسفالت است. آبشار زمرد با در نظر گرفتن رفت و آمد سخت و همراه با مشکل همچنان تازگی و زیبایی خود را همراه با تمیز بودن خود را دارا بوده است.

جهت رفتن به آبشار ابتدا باید از درون شهر حویق به سمت جنوب (سمت کوهستان) بروید و بعد از عبور از تعدادی محله به محله زمرد خواهید رسید که پس از یک پیاده روی بیست دقیقه ای (مسافت 2 کیلومتری) وارد یکی از زیباترین آبشارهای کشور می شوید که مانند بهشتی رویایی ساعت ها شما خیره زیبایی خود می نماید.

هیچ تابلویی در طول راه برای هدایت شما وجود ندارد، می توانید از اهالی آنجا و یا سایر گردشگران هدایت بخواهید یافتن جهت با جستجو و سوال کردن کار سختی نمی باشد.

تصاویر زیبای متفاوتی از آبشار زیبا و روح نواز زمرد را در ادامه مشاهده می کنید:

در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با یکی دیگر از مقاصد گردشگری زیبای کشورمان واقع در شمال ایران و گیلان دوست داشتنی پرداخته ایم؛ شهر حویق و دیدنی های حویق یکی از فراخوان هایی طبیعت است که هر ساله آماده میزبانی از شما علاقه مندان به طبیعت از هر گوشه و کنار می باشد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های شمال، دیدنی های گیلان، دیدنی های تالش بر روی آنها کیک نمایید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های حویق و معرفی جذابیت های این منطقه برای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های حویق و معرفی جذابیت های این منطقه برای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید