روایت قدیس فرانسوی در سرگشته راه حق

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ (ایبنا)، سرگشته راه حق نوشته نیکوس کازانتزاکیس با ترجمه منیر جزنی برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد. این اثر توضیح زندگی قدیس فرانسوی و بنیان گذار فرقه مسیحی فرانسیسکن ها است.

روایت قدیس فرانسوی در سرگشته راه حق

فرانسوا تک فرزند خانواده ای بسیار ثروتمند و فردی خوش گذران است. تا آنکه روزی ناگهان صدای خدا را حس می نماید. از تمام ثروت و مقام خود دست می کشد و به راه دیگری می پیوندد. راهی که او را به بی نیازی از جهان و دل بریدن از خویشان می رساند.

فرانسوا سختی های زیادی در این راه می کشد و مریدان بسیاری می یابد. داستان سرگشته راه حق از زبان برادر لئون روایت می گردد. وی در پی اتفاقاتی تلنگری عمیق به فرانسوا می زند و تا انتها داستان نیز نزد او می ماند. وی خود نیز در جست و جوی حقیقت و پروردگار است و به عنوان شخصی ساده و نجیب شناخته می گردد. برخورد این دو به این شکل بود که روزی لئون گرسنه و خسته به شهر اسیز قدم می گذارد. او در پی غذا است و از همه یاری می خواهد؛ اما کسی به او توجه نمی نماید. در آخر کسی به وی می گوید فرانسوا کسی است که می تواند به او یاری کند و این ملاقات سرنوشت آن ها را به یکدیگر گره می زند.

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:

فکر مدام سخن می گوید، پرسش و تعمق می نماید؛ اما قلب حرف نمی زند، پرسش نمی نماید و چندان تعمقی هم نمی نماید. او بسوی خدا می رود و بی آنکه کلمه ای بگوید خود را تسلیم می نماید. فکر وکیل مدافع شیطان است و؛ اما قلب خدمتگزار خداست

سرگشته راه حق با ترجمه منیر جزنی، در 351 صفحه، به قیمت 110هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر و روانۀ بازار کتاب شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روایت قدیس فرانسوی در سرگشته راه حق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت قدیس فرانسوی در سرگشته راه حق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید