صباح الطائی: بعضی جریان های سیاسی به دنبال ماندن آمریکا در عراق هستند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی گفت: بعضی از حملات تروریستی اخیر در عراق برای توجیه بقای نیرو های آمریکایی در این کشور بهره برداری می نمایند.

صباح الطائی: بعضی جریان های سیاسی به دنبال ماندن آمریکا در عراق هستند

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ به نقل از بغداد الیوم، صباح الطائی تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به حملات تروریستی اخیر در نقاط مختلف این کشور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: متأسفانه در شرایط کنونی شاهد آن هستیم که بعضی از جریان های سیاسی از حملات تروریستی اخیر به عنوان توجیهی برای بقای نیرو های آمریکایی در عراق استفاده می نمایند.

وی توضیح داد: به دنبال حملات تروریستی اخیر، بعضی از دولت درخواست حضور طولانی مدت نیرو های آمریکایی در خاک عراق را مطرح نموده اند. پیش از این، علی الوائلی کارشناس مسائل امنیتی عراق سخنانی را در مورد افزایش حملات تروریستی داعش در نقاط مختلف این کشور مطرح نمود.

صباح الطائی در این خصوص گفت: آمریکا در پشت پرده افزایش این حملات واقع شده است. در واقع، مقامات آمریکایی کوشش کردند تا به وسیله حملات تروریستی که اخیراً در کشور رخ داد پیغام هایی را منتقل نمایند.

این شخصیت عراقی در ادامه توضیح داد: در جریان حملات تروریستی اخیر در طارمیه، کرکوک، دیالی و الأنبار، آمریکا به دنبال این بود که بر اهمیت حضور نیرو های خارجی در عراق تاکید کند و اهمیت حضور این نیرو ها در نبرد ادعایی با تروریسم را نشان دهد.

این کارشناس مسائل امنیتی با اشاره به اینکه اینگونه حملات تروریستی امنیت و ثبات پایتخت عراق را تهدید می نماید، یادآور شد: عدم اقدام دستگاه های امنیتی و دولتی در مناطقِ ناامن، ابهام برانگیز است.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که ایالات متحده آمریکا درحال حاضر سناریوی احیای داعش در عراق را دنبال می نماید؛ کما اینکه از زمان روی کار آمدن بایدن در آمریکا، اقدامات تروریستی داعش در نقاط مختلف عراق به صورت چشمگیری افزایش پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صباح الطائی: بعضی جریان های سیاسی به دنبال ماندن آمریکا در عراق هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صباح الطائی: بعضی جریان های سیاسی به دنبال ماندن آمریکا در عراق هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید