ضرورت توسعه و اصلاح شبکه های آب شهری شهرکرد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: درراستای کاهش مسائل افت فشار آب در شهرکرد اجرای تبصره 3 و ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری لازم است.

ضرورت توسعه و اصلاح شبکه های آب شهری شهرکرد

به گزارش از ، بهادر عبدالغنی سرپرست شهرداری شهرکرد در جلسه آنالیز تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری گفت: جداسازی پساب و استفاده از آن در توسعه فضای سبز شهری باید به اسم یکی از مهم ترین احتیاج های توسعه شهر ها مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.

او با اشاره به مسائل شهرداری با شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد: شرکت آب و فاضلاب باید برنامه زمانبندی جهت حفاری ها در سطح شهر را به شهرداری اعلام تا هماهنگی و برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام گردد.

سرپرست شهرداری شهرکرد اعلام کرد: در راستای برطرف مسائل و پرداخت مطالبات بین طرفین هم باید جلسه مشترکی برگزار تا به یک وحدت رویه جهت ارائه خدمات به شهروندان برسیم.

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در این جلسه اعلام کرد: در راستای اجرای طرح پساب، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوان جهت نگهداری و توسعه فضای سبز گام های بهتری برداشت.

او با اشاره به شرایط موجود آب در ناحیه غرب گفت: در ناحیه غرب املاح آب مسائلی را ایجاد نموده است، اما با این وجود مردم همکاری نموده و تا به امروز اعتراضی نسبت به این موضوع نداشته اند، می طلبد در راستای برطرف مسائل آب این ناحیه اقدامات لازم انجام گردد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اعلام کرد: پیش بینی می گردد امشب در صحن علنی شورا تبصره 3 جهت قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری مصوب تا شرکت آب و فاضلاب نسبت به اجرای طرح اقدام نماید.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه توضیح داد: با توجه به اعتبارات شرکت آب و فاضلاب امکان تعویض لوله های فرسوده وجود ندارد، اما امیدوار هستیم با تصویب تبصره 3 بتوان بخشی از بکه فاضلاب شهری را اصلاح و از افت فشار آب جلوگیری گردد.

ماشاء الله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد هم در ادامه جلسه با بیان اینکه آب یک موضوع مهم و محوری در زندگی مردم است، اعلام کرد: تدابیری که درخصوص آب اندیشیده گردد سبب ایجاد نشاط و شادابی در زندگی مردم می گردد، بنابراین باید از حداقل امکانات برای ایجاد نشاط مردم استفاده کرد.

او اضافه نمود: مردم شهرکرد از فضای سبز مناسب محروم هستند بنابراین احتیاج است در راستای اجرای طرح پساب اقدامات لازم صورت پذیرد.

یوسف صادقی عضو شورای اسلامی شهرکرد هم در ادامه اعلام کرد: واقعیت این است که فاکتور های زیست محیطی در شهر روز به روز دچار مخاطره می گردد و احتیاج های مردم که آب مهم ترین آن می باشد دچار مشکل شده است.

صادقی ادامه داد: اعتبارات تبصره 3 اگر در جای خود هزینه گردد می تواند در راستای اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب کارگشا باشد و اتفاقات خوشایندی را در شهر رقم بزند.

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اعلام کرد: مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان خود را جدا از شهرداری نمی داند و در راستای خدمات دهی بهتر به شهروندان همیشه در کوشش است.

او با بیان اینکه اندازه بارندگی در استان 38 درصد کاهش یافته است، گفت: بعد از کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری دومین استان از لحاظ کاهش بارندگی است.

محمدی اعلام کرد: در دشت شهرکرد 37 حلقه چاه آب وجود دارد که نیمی از آن ها آب شهرکرد را تأمین می نماید و طی 20 سال گذشته هیچ دشتی در شهرکرد بیلان مثبت نداشته است و این یک زنگ خطر است چراکه منابع آبی چاه ها بی سرانجام نیستند و در دشت شهرکرد جایی برای حفر چاه وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: کوششمان بر این است که در زمان های پیک مصرف از جمله عید نوروز و تابستان بتوانیم بحران آب را برطرف و آب به صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع گردد، اما در ایام نوروز مصرف آب حداقل 2 برابر می گردد که می طلبد شهروندان در این خصوص همکاری و اصل صرفه جویی را رعایت نمایند.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت توسعه و اصلاح شبکه های آب شهری شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه و اصلاح شبکه های آب شهری شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید