معماری و عمران

ساخت مدرسه 6 کلاسه به همت خیران در فردوس

آکادمی شش کلاسه مشفق با حضور خیران در شهرستان فردوس افتتاح شد.

4 آبان 1401

چالش زباله در مرکز

تهران شهر تمیزی نیست، در یک سال گذشته بار ها موضوع تذکر اعضای شورای شهر تهران، نظافت شهر و گلایه شهروندان در این حوزه بوده است.

20 مهر 1401

نقش مهم سازه های آبخیزداری در کنترل سیلاب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: استان هرمزگان با داشتن شرایط اقلیمی سخت و شکننده میزبان همیشگی سیل و خشکسالی است.

21 مرداد 1401

کاروانسرای میرزا سید رضا یکی از بناهای تاریخی خرم آباد است

سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، کاروانسرای میرزا سید رضا یکی از بناهای تاریخی خرم آباد است.

28 تیر 1401

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان سال جاری طرح های آبخیزداری را در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می نماید.

25 تیر 1401

سه کیلومتر باند دوم در محدوده کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت

خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سه کیلومتر باند دوم در محدوده کمربندی غربی شهر زاهدان با حضور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همزمان با تعطیلات...

26 خرداد 1401

جال محل جییور، قصری شناور در دریاچه

قصر شناور جال محل در جیپورشهر جیپور مرکز استان راجستان در شمال غربی هند قصرها و عمارت های لوکس و باشکوه زیادی دارد که یکی از آن ها قصر شناور جال محل است. شاید در میان شلوغی های شهر جیپور، آرامش بخش ترین چشم انداز، قصر شناور جال محل باشد، عمارتی زیبا و قرینه...

9 خرداد 1401

10 استان زیبای هند که باید شناخت

هند از دیرباز با تنوع فرهنگی، غذاهای محلی منحصربه فرد و منظره ها طبیعی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا می گردد؛ این کشور از چند استان تشکیل شده که بعضی از آن ها در زیبایی و جاذبه های گردشگری، سرآمد بقیه هستند.

31 اردیبهشت 1401

مقرون به صرفه ترین آپارتمان های کرج در کدام منطقه ها است؟

با صعود بی وقفه قیمت مسکن حالا برخلاف چند ماه گذشته خانه هایی که حدود قیمت 500 میلیون تومان قیمت داشته باشند در بازار مسکن کرج کمیاب تر شده اند.

12 اردیبهشت 1401

نیس شهری برای لذت بردن واقعی از زندگی

جدا از شهر زیبا و مشهور پاریس، فرانسه شهرهای زیبای دیگری هم دارد که شاید کمتر در مورد آنها صحبت شده باشد. نیس از جمله شهرهایی است که هم نام زیبایی دارد و هم به سبب ساحلی بودنش از زیبایی خاصی برخوردار است. این شهر که در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است و قدمت...

8 اردیبهشت 1401

میدان لارگو دو کارمو لیسبون، بنایی شوم دارد!

میدان لارگو دو کارمو لیسبون | The Largo do Carmoدر معرفی جاذبه ها و بناهای پرتغال تا به امروز کمتر پیش آمده است که به سراغ بنایی شگفت انگیز همانند کلیسای کارمو لیسبون برویم. پرتغال در تاریخ جهان نقش بسیار مهمی در گذشته داشته است و دریانوردانی ماهر بودند که به...

14 اسفند 1400

10 مقصد محبوب و پرطرفدار در هند

وقتی بحث سفر به هند باشد انتخاب کردن یک منطقه واقعا کار دشواری است. هندوستان سرزمینی بسیار پهناور است و به هر گوشه از این کشور شگفت انگیز که سفر کنید با جاذبه ها و دیدنی های فراوانی روبرو می شوید. با این حال، بعضی از مقاصد گردشگری در هند بیش از بقیه محبوبیت...

13 اسفند 1400

تبدیل گراند هتل اینگلس مادرید به یک هتل لوکس و مدرن

گراند هتل اینگلس مادرید در سال 1886 فعالیت خود را شروع کرد، اما به مرور زمان شکوه خود را از دست داد تا اینکه اخیرا بازسازی شد و به عنوان یک هتل مدرن و لوکس مجددا افتتاح شده است.

6 اسفند 1400

کدام رشته های دانشگاهی بیکارترین و پرکارترین هستند؟

تهران (پانا) - فارغ التحصیلان با شناسایی بازارکار رشته های دانشگاهی می توانند برای ورود به بازار کار آماده شوند.

2 اسفند 1400

ورود مهندسان ترافیک به معضل گره ترافیکی مرکز

عضو گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ورود مهندسان ترافیک به معضلات ترافیکی نوعی وحدت رویه مناسب و منطقی به وجود آورده و راهگشای مسائل ترافیکی خواهد بود.

24 دی 1400

طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور اجرا شد

تهران (پانا) - رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت این سازمان سال جاری طرح های آبخیزداری را در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می نماید.

16 دی 1400

سیمرغ ایران مظهر همگرایی ملل در رویداد اکسپو 2021 شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سیمرغ ایران مظهر همگرایی ملل در رویداد اکسپو 2021 شد.

4 آبان 1400

خطوط ارتباطی بین دو کُره از روز دوشنبه بازیابی می گردد

کره شمالی بیان کرد که در راستای پیشبرد صلح در شبه جزیره، از ساعت 9 صبح روز دوشنبه تمامی خطوطی ارتباطی با کره جنوبی را بازیابی خواهد نمود.

28 مهر 1400

امضای توافق همکاری فدراسیون فوتبال با باشگاه بلژیکی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم و مهدی بیات در نشست مشترک به صرف شام بر همکاری های مشترک تأکید کردند.

10 مهر 1400

ضرورت توسعه و اصلاح شبکه های آب شهری شهرکرد

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: درراستای کاهش مسائل افت فشار آب در شهرکرد اجرای تبصره 3 و ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری لازم است.

16 شهریور 1400
تعداد: (46)