طالبان تمدید آتش بس در افغانستان را نپذیرفت

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در حالی که دولت افغانستان و کشور های خارجی خواستار تمدید آتش بس سه روزه عید سعید فطر در افغانستان بودند، گروه طالبان آن را رد کرد.

طالبان تمدید آتش بس در افغانستان را نپذیرفت

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، درخواست مسئولان دولت افغانستان را برای تمدید آتش بس رد نموده و گفت، بحث در خصوص آتش بس دائمی موضوع مذاکرات بین افغانی در آینده است و آتش بس سه روزه به مناسبت عید فطر اعلام شده بود.

جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه در کنفرانس خبری در کابل از طالبان خواست که خشونت ها را متوقف و آتش بس را ادامه دهند.

طالبان در سایت این گروه به نام صدای جهاد نوشت: استقبال مردم از آتش بس نشان می دهد که مردم از جنگ های تحمیلی بر اثر اشغال، به ستوه آمده اند و آتش بس چند لحظه ای را هم غنیمت می دانند.

این گروه با بیان اینکه خواستار انتها جنگ و اشغال افغانستان هستند اضافه نمود، این مهم تنها با عملی کردن توافقنامه دوحه ممکن خواهد شد.

رئیس جمهوری افغانستان با استقبال از آتش بس اعلام شده از سوی طالبان بمناسبت عید فطر فرمان آزادی 2 هزار زندانی گروه طالبان را صادر کرد که در 2 روز گذشته یک هزار تن از آن ها آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طالبان تمدید آتش بس در افغانستان را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان تمدید آتش بس در افغانستان را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید