عمران خان: هند در حال نسل کشی مسلمانان کشمیری است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، نخست وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست های دولت هند علیه مسلمانان اقدامات دهلی نو در کشمیر را نسل کشی آشکار دانست.

عمران خان: هند در حال نسل کشی مسلمانان کشمیری است

به گزارش دفتر منطقه ای انجمنهای سلوبلاگ به نقل از اکسپرس نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان سیاست های دولت هند در کشمیر را فاشیسم هندو خواند.

وی ضمن یک توئیت توضیح داد: حزب بی جی پی کرونا را بهانه و از آن علیه مسلمانان سواستفاده ابزاری می نماید.

عمران خان گفت: در حالی که تمام توجه دنیا به موضوع کرونا جلب شده است نسل کشی مردم کشمیر توسط نظامیان هندی ادامه دارد و دولت هند افکار و اندیشه های سازمان افراط گرای هندوی آر اس اس را پیاده می نماید.

نخست وزیر پاکستان اضافه نمود: از نظر سازمان ملل کشمیر یک منطقه مشخص تکلیف نشده است و هیچ کشوری حق ندارد در خصوص آن به صورت یک جانبه تصمیم بگیرد ولی شاهد این هستیم که هند با لغو خودمختاری کشمیر عملاً در حال تبدیل جمعیت این منطقه است.

عمران خان گفت: تغییر تناسب جمعیت منطقه و اسکان غیرکشمیری ها در کشمیر مخالفت آشکار با قوانین بین المللی و تفاهم نامه های گذشته از جمله تفاهم نامه جنوا است.

رهبر حزب تحریک انصاف واکنش جامعه دنیای را خواهان شده اضافه نمود: این وظیفه نهادهای بین المللی است که در رابطه با مسئله کشمیر موضعی شفاف و قاطعانه داشته باشند.

وی تأکید کرد: هیچ کشوری حق ندارد بافت جمعیت کشمیر را تا زمان برگزاری همه پرسی تغییر دهد و بومیان منطقه را به اقلیت تبدیل کند.

لازم به ذکر است همزمان با آغاز کرونا در هند بعضی رسانه های این کشور مسلمانان و به خصوص جماعت تبلیغی را عامل اصلی گسترش کرونا معرفی و از آن برای فشار بیشتر به مسلمانان استفاده کردند.

طی 30 سال اخیر هند حدود 100 هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

دولت دهلی نو اخیراً با لغو خودمختاری کشمیر هزاران غیرکشمیری را روانه این منطقه نموده است، کارشناسان بر این باورند که اگر این فرایند ادامه پیدا کند به زودی بومیان کشمیری تبدیل به اقلیتی ضعیف خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عمران خان: هند در حال نسل کشی مسلمانان کشمیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: هند در حال نسل کشی مسلمانان کشمیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید