عکاسی در خیابان های مصر برای گردشگران آزاد شد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، عکاسی در خیابان های مصر برای گردشگران آزاد شد.

عکاسی در خیابان های مصر برای گردشگران آزاد شد

بازتماشامایندگان و ساکنان مصر از این پس می توانند آزادانه از خیابان ها مصر عکاسی نمایند، چرا که وزارت گردشگری مصر بیان کرد عکاسی آماتور از این پس در فضاهای عمومی این کشور آزاد است.

ولاگرها و چهره های مشهور فضای اجتماعی در ماههای اخیر مقررات مقام های مصر برای جلوگیری از ثبت ویدئو و عکس به وسیله مردم حتی در مقاصد گردشگری و توقیف تجهیزات عکاسی را در مرکز توجه قرار داده بودند.

وزارت گردشگری و آثار تاریخی مصر در بیانیه ای بیان کرد که کابینه این کشور مقررات تازهی را درباره عکاسی برای استفاده شخصی ساکنان مصر و گردشگران تصویب نموده است.

در این بیانیه آمد: عکاسی با استفاده از انواع دوربین های ساده، دیجیتالی و تصویربرداری بلامانع است. برای این کار نیازی به دریافت مجوز نیست.

شهروندان و گردشگران خارجی مصر معترض بوده اند که مقام های این کشور آنها را برای عکاسی در فضاهای عمومی ملزم به دریافت مجوز می نمایند و در مواردی نیز دوربین ها را توقیف نموده اند یا حتی در بعضی موارد با وجود مجوز به آنها اجازه عکاسی نداده اند.

براساس بیانیه تازه وزارت آثار باستانی مصر، محدودیت برای عکاسی از بچه ها و عکاسی تبلیغاتی همچنان پابرجاست. بعلاوه در این بیانیه به این نکته اشاره شده که عکاسی کردن و به اشتراک گذاشتن تصاویر صحنه هایی که به هر نحوی می تواند باعث آسیب تماشا وجهه کشور گردد، ممنوع است.

کاهش مقررات سختگیرانه عکاسی در مصر می تواند به نفع حوزه گردشگری این کشور باشد. گردشگری بیش از 10 درصد تولیدات ناخالص داخلی و بیش از 2 میلیون شغل مصر را در برگرفته است.

منبع: همگردی

به "عکاسی در خیابان های مصر برای گردشگران آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکاسی در خیابان های مصر برای گردشگران آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید