معافیت پرداخت حق بیمه و مالیات برای احیای دوباره صنعت گردشگری

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، تهران (پانا) - رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ظرفیت بالای بوم گردی در منطقه ها روستایی و عشایری وجود دارد، گفت می توان به مدت 5 سال بخش گردشگری را از پرداخت حق بیمه و اقتصادیات مستثنی کرد و تسهیلات اقتصادی برای احیای دوباره صنعت گردشگری اعطا کرد.

معافیت پرداخت حق بیمه و مالیات برای احیای دوباره صنعت گردشگری

محمد شریف ملک زاده گفت: باید از شرایط توریستی منطقه ها و استان های کمتر پیشرفته استفاده کرد اما دولت قبل توجهی به این موضوع نداشت درحالی که بر اساس تکالیف قانونی باید به توسعه توریستی و بوم گردی در منطقه ها روستایی و عشایری توجه ویژه ای می کرد.

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی با بیان اینکه ظرفیت بالای بوم گردی در منطقه ها روستایی و عشایری وجود دارد، گفت: تکالیف قانونی برای توسعه بوم گردی در منطقه ها روستایی و عشایری وجود دارد اما دولت قبل توجهی نکرد.

ملک زاده با باین اینکه توریستی منطقه ها روستایی و عشایری می توانند اشتغالزایی بالا و در آمد ارزی زیادی برای کشور به ارمغان بیاورد، گفت: عدم اجرای سند ملی توریستی روستایی وعشایری و بوم گردی در دولت قبل، توریستی را در این منطقه ها رو به افول برد.

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی گفت: بخش های توریستی و بوم گردی روستایی و عشایری نیازمند تامین تسهیلات مختلف با شرایط ویژه است تا بتوانند شرایط اشتغال و عایدی زایی برای کشور ایجاد گردد.

وی گفت: توریستی به عنوان یکی از اولویت های اساسی در اقتصاد هر کشوری است اما در 8 سال گذشته به توریستی و صنایع دستی توجهی نشد و بخش خصوصی منزوی شد.

به گفته وی ایران در شاخص ها جاذبه های طبیعی و فرهنگی ظرفیت های بالایی دارد و در کنار تامین امنیت و بهداشت توریستان باید زیرساخت های توریستی برای علاقه مندان فراهم گردد.

ملک زاده ادامه داد: در افق 1404 باید بتوانیم 20 میلیون توریست را به کشورمان بیاوریم اما تحقق این امر نیازمند زیرساخت هایی است که به همکاری بخش خصوصی باید مهیا می شد که دولت قبل توجهی به این موضوع نکرد و صنعت توریستی ما و صنایع دستی کشور را عقب انداخت.

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی کشور با بیان اینکه دولت قبل زیرساخت های توریستی را از بین برد، گفت: ایران مقرون به صرفه ترین مقصد توریستی در جهان است و باید شرایط و زیرساخت های لازم به یاری دولت دوباره فراهم گردد.

وی اضافه نمود: توریستی در دولت قبل به عنوان یک اولویت نبود درحالی که بسیاری از کشور ها از این طریق عایدی زایی دارند؛ صنعت توریستی یک صنعت زود بازده است که سرمایه گذاران بعد از مدت کوتاهی می توانند به عایدی زایی برسند.

رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی با بیان اینکه برای توسعه توریستی و عایدیزایی از این طریق باید به بخش خصوصی میدان داد واز آنها حمایت کرد، گفت: در حال حاضر صنوف مختلف نیز در قالب تشکل مجوز های لازم برای فعالیت های اقتصادی خود را صادر می نماید اما این اختیار در بخش توریستی حذف شد.

وی گفت: انتظار می رود بعد از کرونا دولت ضرر و زیان بخش توریستی را جبران و تقویت کند تا دوباره بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اضافه نمود: می توان به مدت 5 سال بخش توریستی را از پرداخت حق بیمه و اقتصادیات مستثنی کرد و تسهیلات اقتصادی برای احیای دوباره صنعت توریستی اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "معافیت پرداخت حق بیمه و مالیات برای احیای دوباره صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت پرداخت حق بیمه و مالیات برای احیای دوباره صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید