میزان دیه در ماه های حرام چقدر است؟

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک وکیل پایه یک دادگستری درباره میزان دیه در 4 ماه حرام محرم، ذی القعده، ذی الحجه و رجب توضیحاتی داد.

میزان دیه در ماه های حرام چقدر است؟

به گزارش گروه رسانه های انجمنهای سلوبلاگ، یکی از پرتکرار ترین سوالات مردم قبل از آغاز ماه های محرم، میزان دیه در این ماه ها است .

دیه زن و مرد در 4 ماه محرم، ذی القعده، ذی الحجه و رجب که از ماه های حرام هستند، تغییر پیدا می نماید و میزان آن بیشتر می گردد .

در ماه های حرام دیه زن و مرد به شرط فوت در همان ماه حرام با افزایش روبه رو می گردد .

افزایش دیه در ماه محرم منوط به فوت شخص است

مهدی عزیززاده وکیل پایه یک دادگستری درباره دیه در ماه های حرام بیان نمود : میزان دیه در 4 ماه حرام محرم، ذی القعده، ذی الحجه و رجب به میزان یک سوم افزایش پیدا می نماید .

او توضیح داد: البته افزایش یک سوم دیه در ماه های حرام به شرط آن است که حادثه حتما منجر به فوت شخص گردد، یعنی میزان دیه در صورت شکستگی یکی از اعضای بدن افزایش پیدا نمی نماید .

عزیززاده با اشاره به زمان بروز حادثه گفت: یکی از نکاتی که هنگام افزایش دیه باید به آن توجه گردد، این است که حتما شخص در ماه حرام فوت کند، برای مثال اگر طی یک سانحه رانندگی به شخص آسیب برسد و او در ماه حرام فوت کند، در این صورت میزان یک سوم به دیه او افزوده می گردد، اما اگر فوت شخص در ماهی غیر از ماه های حرام باشد، یک سوم افزایش دیه انجام نمی پذیرد .

منبع:باشگاه انجمنهای سلوبلاگ

،

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "میزان دیه در ماه های حرام چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان دیه در ماه های حرام چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید