نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری از دوشنبه گران می گردد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری های کشور گفت: نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری از 25 اسفند ماه در قالب فروش بلیت های نوروزی 20 درصد افزایش می یابد.

نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری از دوشنبه گران می گردد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ از مهر، احمدرضا عامری اضافه کرد: طبق روال همه ساله، به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس ها در ایام نوروز، نرخ بلیت اتوبوس در دوره سفرهای نوروزی در نوروز 1400 هم با 20 درصد افزایش قیمت به فروش می رود.

وی با اشاره به کاهش شدید سفرها از زمان شیوع بیماری کرونا و الزام ستاد ملی مقابله با کرونا در فاصله گذاری اجتماعی، ادامه داد: هم اکنون فقط نیمی از جایگاه های اتوبوس ها فروخته می گردد که برای جبران ضرر رانندگان باید بهای بلیت حداقل دو برابر گردد، اما برای رعایت حال مردم و طبق روال سال های قبل فقط 20 درصد به بهای بلیت برای جبران تردد یکسر خالی خودروها از 25 اسفند تا آخر تعطیلات نوروز سال آینده اضافه کرده می گردد.

عامری درباره آخرین شرایط آماده سازی ناوگان جاده ای برای سفرهای ضروری در ایام نوروز گفت: ما هم در پیروی از ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم می خواهیم از سفرهای غیر ضروری در این ایام پرهیز نمایند، اما در هنگام سفرهای ضروری، تمام شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نظیر ضد عفونی ناوگان، استفاده از ماسک و استفاده از محلول های ضدعفونی رعایت و تأکید می گردد و هنگام سفر یک پک بهداشتی به مسافران تحویل داده می گردد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری کشور در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس ها نیز اضافه کرد: تردد اتوبوس ها با ظرفیت 50 درصد به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال اجرا است، اما در سفرهای نوروزی اقوام درجه یک می توانند در دو جایگاه کنار هم بنشینند در حالی که پیش از این فقط جایگاه های کنار پنجره فروخته می شد.

وی ادامه داد: هنوز مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر به بعضی شهرها و استان ها ابلاغ نشده و بنابراین بلیت این شهرها به روال عادی در حال فروش است و کوشش می کنیم همه مسافران را طبق تعهدی که داریم به مقصدشان برسانیم، اما اگر مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر به دلیل شیوع کرونا به شهرهای قرمز، نارنجی یا زرد صادر گردد برای ناوگان بین شهری لازم الاجراست.

عامری اضافه کرد: برای ایام نوروز تمام ناوگان ما شامل 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 23 هزار مینی بوس و 46 هزار دستگاه سواری کرایه آماده خدمت به مسافران هستند و با توجه به ظرفیت جابجایی روزانه یک و نیم میلیون مسافر، بخاطر طرح فاصله گذاری اجتماعی، می توانیم روزانه به 750 هزار نفر خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری های کشور در مورد میزان تقاضای سفر در این ایام گفت: ناوگان اتوبوسی با تقاضای چندانی روبرو نیست و سال جاری به دلیل شیوع کرونا تقاضای سفر کاهش یافته است و با این شرایط از نظر جابجایی مسافر کاملاً آماده هستیم.

عامری درباره پیش فروش بلیت ها اضافه کرد: با توجه به امکان خرید اینترنتی بلیت، همه امکانات برای فروش اینترنتی فراهم است و از این نظر مردم مسئله ای ندارند و می توانند بلیت های خود را به وسیله اینترنت و سایت های معین و مجاز و سایت شرکت های تعاونی دریافت نمایند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری های کشور در مورد نظارت بر عملکرد رانندگان و ناوگان گفت: در ایام نوروز بازرسان اتحادیه در کنار نمایندگان سازمان حمل و نقل و راهداری کل کشور در ترمینال ها مستقر هستند و بر عملکرد رانندگان بخصوص از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظارت می نمایند، اما مردم نیز می توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را علاوه بر ناظران مستقر، به شماره تلفن 66709032 (تهران) اتحادیه تعاونی مسافربری های کشور اطلاع دهند.

منبع: جام جم آنلاین

به "نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری از دوشنبه گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری از دوشنبه گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید