نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار (بخش دوم)

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، روابط چه تاثیری در توسعه کسب و کار می گذارند؟

در مطلب گذشته در مورد چندی از وظایف و نقشی که روابط در توسعه کسب و کار دارد، صحبت کردیم حال در این مطلب به بقیه نقش هایی که در این میان ایفا می نماید می پردازیم. در عصر دیجیتال امروز، ارتباطات به شکل های مختلف در جریان است اما توانایی برقراری ارتباطاتی شفاف همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است. جدا از راه و روش های رابطه ای و تعاملی دلیل های زیادی برای اینکه بتوان ارتباطات شغلی و سازمانی را ایجاد کرد نیز در میان هست. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار (بخش دوم)

بهبود روابط کارکنان

به یاد داشته باشید که هیچ دوستی در نبود سطح مناسبی از ارتباطات شکل نمی گیرد. هر چه تعامل بین کارکنان بیشتر باشد، صمیمت در طول زمان افزایش می یابد. حالتی را تصور کنید که در آن بخشی از ارتباطات بدون احتیاج به کلمات شکل می گرفت، بنابراین برخورداری از توانایی برقراری ارتباطات کلامی و غیرکلامی افزایش می یافت. به عنوان نمونه در این خصوص می توان به زبان بدن اشاره نمود. جدا از نوع تعاملات، تا زمانی که کارمندان یک مجموعه از انگیزه های یکدیگر مطلع هستند و اهداف مشترکی دارند، شما تیمی سرزنده دارید که به خوبی فعالیت می کند. به این ترتیب سطوح پیشرفته همکاری در قالب بهره وری در حوزه های مختلف سازمان را می توان دید.

اجرای قواعد و قوانین

هر کسب وکاری باید مجموعه ای از قوانین و فرآیندها را داشته باشد که باید به منظور کسب پیروزیت از آنها پیروی گردد. برای مثال شاید برای انجام کاری در سازمان، فرآیندی خاص وجود داشته باشد یا احتمالا برای عدم فعالیت مناسب و اثربخش کارکنان عواقبی در نظر گرفته گردد. به هر طریق ایجاد مطلعی از قواعد و فرآیند ها در میان کارکنان لازم است و این امر جز با یاری ارتباطات مستحکم و قوی قابل تحقق نیست. چنین ارتباطی مستلزم چیزی بیش از تهیه دفترچه راهنما برای کارکنان است. هر سازمانی می داند که قوانین نیز همواره باید به همراه ایجاد تغییر در محیط در طول زمان عوض شوند. اصول اولیه سازمان و کسب وکار باید در هر شرایطی رعایت شده و نباید از کارمندان این توقع را داشت که خود به رعایت خطوط قرمز توانایی داشته باشند. اینجا است که اهمیت ارتباطات روشن می گردد.

توسعه نوآوری

مهم نیست مسوولان ارشد سازمان چه مقدار ماهر و با استعداد هستند، در هر صورت ایده های آنان محدود است. با تشویق همگان برای به اشتراک گذاردن نظرات و ایده ها، به زودی با کارکنانی روبرو خواهید بود که در واقع حرفی برای زدن دارند. برترین کارکنان شما همواره ایده هایی برای اجرای پیروز تر کسب و کار دارند و فراهم کردن فرصتی برای طرح نظرات آنان، فرصت بزرگ برای سازمان شما به شمار میرود. یک سازمان می تواند با فعالیت گروهی در سایه ارتباطات موثر، نوآوری های بیشتری به ارمغان بیاورد.

روشن است که مزایای ارتباطات برای کسب و کارها فراوان است و تصور هر نوع پیروزیت بدون وجود ارتباطات سخت است. جدا از اینکه از مقدار و نوع کسب و کار، یکی از مهم ت رین عوامل پیروزیت ارتباطات است. اگر این اعتقاد را دارید کسب و کار شما از شرایط خوبی در تعاملات برخوردار نیست، احتیاجی نیست سازمان با مسئله ای دست به گریبان باشد که به آسانی قابل حل است. ارتباطات را قوی کنید و نتایج و مزایای آن را آنالیز کنید.

منبع: الی گشت

به "نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش روابط مناسب در توسعه کسب و کار (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید