نکاتی راجع به گلوتاتیون

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، گلوتاتیون آنتی اکسیدانی قدرتمند است که به گفتهٔ محققان مزایای متعددی برای سلامتی دارد. این اظهارنظرها باعث شده اند تا بیش از پیش به این آنتی اکسیدان توجه شود. بعضی از مردم باور دارند که این ماده خواص ضدپیری دارد، برای درمان اوتیسم مفید است و سوخت وساز چربی ها را افزایش می دهد.

نکاتی راجع به گلوتاتیون

گلوتاتیون چیست؟

گلوتاتیون دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد؟ گلوتاتیون (GSH) یک پپتید متشکل از سه اسید آمینه اساسی است که نقش مهمی در بدن ایفا می کند.

پژوهشگران بر این باورند که گلوتاتیون برای سلامت ما بسیار ضروری است و سطح GSH در سلول های ما یک پیش بینی کننده است که نشان می دهد چقدر عمر خواهیم کرد!1

با این مولکول شگفت انگیز از سلول هایتان محافظت کنید!

واژه آنتی اکسیدان در چند سال اخیر به یک اصطلاح رایج درمیان ورزشکارانی که به سلامتی شان اهمیت می دهند و همچنین در صنعت تناسب اندام تبدیل شده است - آن هم به یک دلیل بسیار موجه.

وقتی بحث آنتی اکسیدان هایی به میان می آید که شما باید برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مصرف کنید، گلوتاتیون قطعا در بالای این لیست قرار می گیرد. این آنتی اکسیدان از سلول های شما در برابر سرطان، پیری و بسکمک از بیماری ها محافظت می کند.

گلوتاتیون و سایر آنتی اکسیدان ها از سلول ها محافظت می کنند
قبل از آنکه درباره گلوتاتیون که به آنتی اکسیدان ارشد معروف است، صحبت کنیم، اجازه دهید کمی در مورد رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها شرح دهیم. رادیکال های آزاد اساسا ذراتی هستند که ساختار مولکولی سلولهای مختلف را در بدن شما ازبین می برند. به طور مثال این همان واکنش شیمیایی است که باعث می شود یک سیب بریده شده، قهوه ای شود (که این اصلا برای بدن تان خوب نیست). تئوری های بسکمک وجود دارند که تکثیر رادیکال های آزاد را با سرطان، پیری زودرس و بیماری های بی شمار مرتبط می دانند.

از سویی دیگر، آنتی اکسیدان ها روش طبیعی برای مقابله با رادیکال های آزاد هستند. دلیل آنکه گلوتاتوین اینقدر مهم است، آن است که یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند می باشد. گلوتاتوین ، ساختار رادیکال های آزاد را تغییر می دهد و مانع آسیب رساندن آنها به سلول های دیگر می شود و در عین حال سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

گلوتاتوین: آنتی اکسیدان ارشد
ادعا می شود که گلوتاتوین - این مولکول متواضع - در درمان و پیشگیری از هر چیزی از ناباروری گرفته تا کم خونی، ایدز، آلزایمر و سرطان موثر است. یک مقاله در اخبار علم در اوایل سال گذشته گزارش داد که مطالعه اخیری از دانشگاه کلرادو نشان می دهد که گلوتاتیون، تومورهای مغزی را نسبت به شیمی درمانی حساس تر کرد، مقدار درمان موردنیاز را کاهش داد و از سلول های سالم محافظت کرد.2

فواید سلامتی گلوتاتیون چیست؟

علاوه بر کمک به این توابع حیاتی در بدن، لیست مزایای گلوتاتیون به شرح زیر است:

نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کند

بهبود عملکرد سلول T که برای سیستم ایمنی قوی حیاتی است

کمک به پیش گیری از مقاومت در برابر دارو

محافظت از بدن در برابر سموم محیطی

مانع پیشرفت سرطان می شود.1

فرم های موجود گلوتاتیون

گلوتاتیون حاوی مولکول های گوگردی است، به همین دلیل غذاهای سرشار از گوگرد ممکن است به تقویت تولید طبیعی آن ها در بدن کمک کنند.

این مواد غذایی عبارت اند از: سبزیجات خانواده کراسیفروس (سبزیجات چلیپایی) مانند کلم بروکلی، گل کلم، جوانه بروکسل و بوک چوی سبزیجات آلیوم مانند سیر و پیاز تخم مرغ آجیل حبوبات پروتئین بدون چربی مانند ماهی و مرغ سایر غذاها و گیاهانی که به تقویت طبیعی گلوتاتیون در بدن کمک می کنند عبارت اند از: گیاه خار مریم بذر کتان جلبک دریایی آب پنیر گلوتاتیون نیز تحت تأثیر منفی بی خوابی است.

استراحت کافی به طور منظم می تواند به افزایش سطح آن در بدن کمک کند.3

پینوشتها

1.www.tandorosti.akaup.com

2.www.rastineh.com

3.www.hidoctor.ir

منبع: راسخون

به "نکاتی راجع به گلوتاتیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی راجع به گلوتاتیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید