هند و انگلیس ناو هواپیمابر می سازند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دهلی نو-خبرنگاران- انگلیس در حال مذاکره با هند برای ساخت ناو هواپیمابر پیشرفته مشابه ناو هواپیمابراچ ام اس ملکه الیزابت در راستای برنامه ساخت در هند است.

هند و انگلیس ناو هواپیمابر می سازند

روزنامه اکونومیک تایمز روز دوشنبه به نقل از مقامات هند افزود نیروی دریایی این کشور قصد دارد طرح ساخت یک ناو هواپیمابر 65 هزار تنی را از انگلیس خریداری کند. این ناو هواپیمابر ای ان اس ویشال نام گذاری خواهد شد.

نشریه ساندی میرور نوشت:یک گروه هندی هم اکنون از اسکله روسیت در اسکاتلند که در آن ناو هواپیمابراچ ام اس ملکه الیزابت ساخته شده و یک ناو هواپیما بر دیگر در حال ساخت است، بازدید کرده است.

اگر هند و انگلیس توافق کنند، یک ناو جدید از این نوع در هند ساخته خواهد شد و شرکت های انگلیسی می توانند قطعات آن را تامین کنند.

هند هم اکنون دارای ناو هواپیمابر 45 هزار تنی به نام ای ان اس ویکرام ادیتیا است که در سال 2004 از روسیه خریداری کرد. از سوی دیگر این کشور در حال ساخت یک ناو دیگر 40 هزار تنی به نام ای ان اس ویکرانت است و در صورت موافقت، دهلی نو دارای ناوگان بزرگ تر ناوهای هواپیمابر در مقایسه با انگلیس خواهد بود.

استوارت اندرو وزیر دفاع انگلیس گفت؛ ما با هند در خصوص مسایل تکنیکی و تجهیزات مذاکرات گسترده داشته ایم.

نیروی دریایی هند هم اکنون دارای 138 کشتی جنگی و 235 فروند هواپیما و بالگرد می باشد. هند قصد دارد تا سال 2027 تعداد کشتی های جنگی خود را به 212 و هواپیما های خود را به 458 فروند افزایش دهد.

نیروی دریایی هند مصمم است که با افزایش توان عملیاتی خود منطقه اقیانوس هند را به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت کنترل خود داشته باشد.

این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها ارائه دهنده امنیتی ارشد در این منطقه به رسمیت شناخته شود.

آساق**267**1600

منبع: ایرنا

به "هند و انگلیس ناو هواپیمابر می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و انگلیس ناو هواپیمابر می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید