انتها دومین دوره مسابقه سخنرانی های ترویجی UT-TED دانشگاه تهران

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دومین دوره مسابقات سخنرانی­ های ترویجی UT-TED با هدف طرح و تبادل پیشنهادهای علمی و انگیزشی، 19 و 20 اسفند­ 1397 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار گردید.

انتها دومین دوره مسابقه سخنرانی های ترویجی UT-TED دانشگاه تهران

به گزارش باشگاه دانشجویان انجمنهای سلوبلاگ، مسابقه سخنرانی های ترویجی با همت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه تهران برگزار می گردد و ایجاد روحیه کنجکاوی و آشنایی با ایده هایی که می توانند نگرش فردی، زندگی اجتماعی و در نهایت دنیا را تغییر دهند از اهداف این مسابقه عنوان شده است.

شرکت نمایندگان در ابتدا چکیده سخنرانی خود را طبق شیوه نامه مسابقه ارسال می نمایند و پس از داوری، موضوع های برگزیده برای ارائه دعوت می شوند.

در این دوره، سخنرانی های ترویجی جذاب و محیط پویای ارائه ها، شامل بیان سوالات و نظرات بین حاضران و سخنران ها، موجب استقبال بسیار خوب از این سخنرانی ها شد.

در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات، دکتر سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن قدردانی از برگزارنمایندگان این رویداد، گفت: برنامه ای مانند سخنرانی های ترویجی خیلی به دانشگاه برای داشتن فضای پویا و فعال یاری کند. ما باید روی توسعه مخاطب این برنامه ها بیش از پیش کار کنیم. یک بعد قضیه ارائه مطالب خوب علمی و فرهنگی است که شما در سخنرانی هایتان مطرح می کنید اما یک بعد دیگر ترویج علمی این سخنرانی ها است و باید سعی کنیم دایره مخاطبان چنین سخنرانی هایی را بیشتر کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اضافه کرد: با توجه به موفقیت شما در برگزاری این دو دوره، دوره سوم سخنرانی های ترویجی می تواند گسترده تر و به عنوان مثال به صورت لیگ بین دانشکده ها و پردیس های مختلف برگزار گردد و برگزیده های آن ها با هم رقابت نمایند. ما هم این آمادگی را داریم که حمایت اقتصادی، معنوی و تبلیغاتی کنیم تا دوره سوم مسابقات تد در سطح گسترده تری برگزار گردد.

وی همچنین اعلام نمود: باید از نظر ترغیبی هم کار بیشتری گردد و جوایز و مشوق های ارزنده تری در نظر بگیریم. این جوایز به این معنی نیست که مادیات مهم است بلکه نشان می دهد این موضوع که یک فرد برود وقت بگذارد و ساعت ها روی یک سخنرانی کار کند و بیاید و توفیقی کسب کند برای ما ارزشمند است.

سرسنگی در ادامه اضافه کرد: امروز جای خیلی از اساتید ما برای شنیدن این سخنرانی ها اینجا خالی است. در دوره بعد حتماً باید مسئولان، اعضای هیئت علمی و اساتید بیایند و این سخنرانی ها را گوش نمایند. البته باید زمان های برگزاری هم طوری طراحی گردد که بتوانیم از حضور این عزیزان استفاده کنیم.

او با بیان اینکه باید برنامه هایی از این دست هم در سطح دانشجویان و هم در سطح اعضای هیئت علمی جدی تر گرفته گردد بیان نمود: در حال حاضر برنامه ای شبیه به همین برنامه را با نام سخنرانی های ویژه در دانشگاه طراحی نموده ایم که انشاالله از مهرماه سال آینده شروع خواهد شد. در این برنامه عضای هیئت علمی برجسته و اساتید ما که در حوزه های مختلف کار نموده اند می آیند و ماحصل تجربیات خود را در قالب سخنرانی های فشرده به عموم مردم ارائه می نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران توضیح داد: خوشبختانه انجمن های علمی ما در این سال ها به بلوغ بسیار خوبی رسیده اند و در همین چند ماهه اخیر، برنامه های بسیار خوب علمی در سطح دانشگاه برگزار کردند مانند برنامه ای که در روز دنیای علم برگزار گردید.

وی اضافه کرد: امیدوارم سال 1398 هم سال پر باری برای دانشجویان ما باشد. همه تشکل های دانشجویی کارشان برای ما محترم و ارزشمند است؛ هم کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی هم نشریات و هم تشکل های سیاسی اما انجمن های علمی کارشان ویژه است به دلیل اینکه فضای دانشگاه فضای کار علمی است و می توان گفت این دوستان به تقویت فضای علم در دانشگاه یاری می نمایند و این کار، بسیار ارزنده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: به خاطر این ویژه بودن هم ما همیشه سعی کردیم برنامه های انجمن های علمی را به صورت ویژه نگاه کنیم. چه جشنواره هایی که برپا می نمایند و چه برنامه های دیگری که برگزار می نمایند. خیلی خوشحالم که چنین برنامه ارزشمندی هم به همت شما برگزار گردیده است.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، در این دوره از مسابقه سخنرانی های ترویجی، 47 چکیده از دانشجویان و دانش آموختگان 17 دانشگاه و مرکز پژوهشی ارسال شد که از این تعداد، 23 عنوان به مرحله سخنرانی راه یافتند.

شرکت نمایندگان این دوره از دانشگاه های تهران، امیرکبیر، شریف، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، شفیلد انگلستان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علوم و تحقیقات تهران، علوم پزشکی تبریز، کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، قم، مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه، رصدخانه اخترفیزیکی بیوراکان ارمنستان و بنیاد سخنرانان حرفه ای ایران در مسابقه شرکت نموده بودند.

مراحل مختلف داوری در این مسابقات خود عاملی است که ضمن آنالیز اعتبار اولیه، شرکت نمایندگان را به طرح عنوان، محتوا و ارائه ای هر چه جذاب تر دعوت می نماید.

در اختتامیه مسابقه، سه سخنرانی برگزیده و دو سخنرانی شایسته تقدیر توسط هیئت داوران انتخاب شدند و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.

سخنرانان برگزیده شامل مصطفی محمدی (با موضوع سخنرانی نگرش، جهشی برای بهتر زیستن)، محمدحسین طالع زاده ( با موضوع سخنرانی فضا به چه درد ما می خورد) و سید محمدحسن حقایقی (با موضوع سخنرانی سوخت های زیستی، به سوی زمینی پاک تر) بودند که به هریک لوح تقدیر، تندیس و 5 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

همچنین آرش رئیس بهرامی (با موضوع سخنرانی تکاملِ تکامل دایناسورها) و مصطفی طاهری (با موضوع سخنرانی تناسخ و کارما) سخنرانان شایسته تقدیر بودند که هر کدام لوح تقدیر و 2 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتها دومین دوره مسابقه سخنرانی های ترویجی UT-TED دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها دومین دوره مسابقه سخنرانی های ترویجی UT-TED دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید