چطور از گم شدن چمدان در مسافرت جلوگیری کنیم؟

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، 6 ترفند برای جلوگیری از گم شدن چمدان در مسافرت

فرض کنید در فرودگاه هستید و در قسمت بارها، منتظر چمدانتان هستید، جمعیت جلوی شما به آرامی پراکنده می گردد اما شما هنوز هم منتظر هستید و خبری از چمدان نیست! هیچ چیزی مثل گم شدن چمدان در مسافرت نمی تواند تعطیلات خوب شما را به یک کابوس تمام عیار تبدیل کند. خبرنگاران در اینجا با ارائه 6 راه چاره ساده به شما در اتفاق نیفتادن این مشکل یاری می نماید:

چطور از گم شدن چمدان در مسافرت جلوگیری کنیم؟

1- نام و شماره تلفنتان را همه جا بنویسید

بهتر است از کاغذهای کوچکی که در کانتر بلیط است بهره ببرید. البته اگر بخواهیم کمی دقیق تر و روراست تر باشیم، افرادی که چمدان ها را حمل می نمایند خیلی با آن مهربان نیستند! بنابراین این امکان وجود دارد که برگه روی چمدان هم گم گردد. علاوه بر این کار، می توانید از جیب بیرونی چمدانتان که مطمئنا همواره بی استفاده است، هم بهره ببرید. برگه ای با تعییناتتان را بنویسید و درداخل آن قرار دهید تا در صورت گم شدن، با زحمت کمتری بتوانید آن را پیدا کنید. علاوه براین می توانید در جیب های داخلی چمدان هم یک کارت بیزینس از خودتان یا برگه ای که روی آن تعیینات تان نوشته شده باشد را هم بگذارید.

2- دو برنامه سفر را تعیین کنید، برای خودتان و چمدانتان!

بهتر است از برنامه سفرتان پرینت بگیرید و آن را در چمدان و در بالای لباس ها قرار بدهید تا به راحتی پیدا گردد. برای مثال اگر پرینت روی چمدانتان به آدرس پاریس است در حالیکه شما الان در ایتالیا هستید، آدرس پرینت شده داخل چمدان به خدمه فرودگاه یاری می نماید تا بدانند چمدان قرار است به کجا برود.

3- از وسایل داخل چمدانتان عکس بگیرید

عکس گرفتن از وسایل داخل چمدانتان قبل از اینکه بخواهید آن را ببندید، به شما یاری می نماید تا اگر کابوستان به واقعیت تبدیل شد، مدرک قابل قبولی برای نشان دادن به خدمه فرودگاه داشته باشید.

4- به موقع به فرودگاه بروید

یا حتی بهتر است بگوییم زودتر از موقع! خطوط هوایی اینطور فرض می نمایند که شما 2 ساعت قبل از پرواز به فرودگاه می رسید. یادتان باشد که بارگذاری چمدان ها زمانبر است و اگر شما دیر برسید، ممکن است که این کار انجام گردد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که همه چیز خوب پیش برود. پس بهتر است زودتر از موعد در فرودگاه حاضر شوید، نهایتا اگر وقت اضافی زیادی داشتید، می توانید قهوه ای میل کنید، سری به فروشگاه های داخل فرودگاه بزنید و با آرامش داخل هواپیما قدم بگذارید، اینطور خیالتان از بابت چمدان هم راحت می گردد.

5- دوباره و 3 باره چک کنید

حتی برای برترین و با دقت ترین انسانها هم ممکن است اشتباهاتی رخ بدهد. به شما تکه کاغذی داده می گردد که بر روی آن کدی نوشته شده است. این کد باید با کد فرودگاه مقصدتان یکی باشد. پس این مورد را خوب چک کنید، اگر یکی نبود آن را به پرسنل خط هوایی بدهید تا قبل از اینکه چمدانتان از جلوی چشمانتان ناپدید گردد؛ آن را درست نمایند.

6- قبل از خروج از فرودگاه چمدان هایتان را بشمارید

اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید و یا با افراد زیادی بخواهید به سفر بروید، طبیعی است که بیشتر از یک یا دو چمدان داشته باشید. اما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه پایتان را از فرودگاه بیرون بگذارید، چمدان هایتان را بشمارید چون هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، امکان گم شدن یا فراموش کردن آنها بیشتر است.

منبع: travelingmom.com

منبع: الی گشت

به "چطور از گم شدن چمدان در مسافرت جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از گم شدن چمدان در مسافرت جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید