کدام برند با ارزش ترین برند خودرویی دنیا است؟
به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، خبرنگاران: هرساله لیستی از صد برند باارزش دنیا منتشر می گردد و هرساله نیز شاهد افول برندهای دنیای خودروسازی در مقابل دیگر صنایع هستیم. سال جاری نیز در لیست منتشر شده از صد برند باارزش دنیا، تویوتا صندلی سال پیش خود را حفظ نموده و باارزش ترین برند خودرویی دنیا باقی ماند. تویوتا در رتبه 48 ام صد برند برتر دنیا واقع شده است و نسبت به سال گذشته سه درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ به نقل از خودروبانک؛ مرسدس بنز دومین برند معتبر دنیای خودروسازی است که در رتبه 56 ام صد برند باارزش دنیا واقع شده است. دیگر خودروساز مطرح آلمانی یعنی بی ام و نیز در رتبه سوم حوزه خودرو و در رده 61 ام لیست صد برند باارزش دنیا واقع شده است. مرسدس و بی ام و به ترتیب 9 و 12 درصد از ارزش خود را نسبت به سال گذشته از دست داده اند. فورد و هوندا نیز دیگر برندهای برتر دنیای خودروسازی در سال گذشته بودند که با از دست دادن 10 و 15 درصد از ارزش خود، از لیست صد برند باارزش دنیا کنار گذاشته شدند.
حوزه خودروسازی از سال 2008 تا به امروز دچار افول شده و این فرایند نزولی تا به امروز بدون هیچ بازگشتی ادامه یافته است. در بین برندهای خودرو، تنها تسلا بود که سال گذشته را با افزایش ارزش 22 درصدی سپری کرد و مجموع ارزش آن در حال حاضر به 11.35 میلیارد دلار بالغ می گردد. با این وجود همچنان تسلا در بین صد برند باارزش دنیا جایی ندارد. پیش بینی می گردد برندهای فعال در حوزه خودروهای برقی بیشترین رشد ارزش را تجربه نمایند.
در حال حاضر باارزش ترین برند دنیا آمازون است که 415.8 میلیارد دلار ارزش دارد و رشد ارزش آن طی سال گذشته 32 درصد بوده است. اپل در رتبه دوم واقع شده است و مایکروسافت نیز رتبه سوم را از گوگل گرفته است.
منبع: اقتصادنیوز