گلرو: 3 طرح برتر حوزه نانو الیاف مورد حمایت ستاد نانو قرار خواهد گرفت

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دبیر اجرایی رویداد همتایابی بین المللی نانو الیاف گفت: از بین 45 پروپزال تایید شده حوزه نانو الیاف سه طرح مورد حمایت ستاد توسعه فناوری نانو قرار خواهد گرفت.

گلرو: 3 طرح برتر حوزه نانو الیاف مورد حمایت ستاد نانو قرار خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار فناوری انجمنهای سلوبلاگ، امیر گلرو، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر اجرایی دومین رویداد بین المللی سه گانه همتایابی بین المللی علمی استارتاپی و نمایشگاهی نانو الیاف که صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، اظهار کرد: در این رویداد 30 هزار نفر از علاقه مندان و محققین حوزه فناوری نانو حضور داشتند و تقریبا 70 پروپزال به دبیرخانه ارسال شد که 45 طرح مورد پذیرش اولیه نهاده شد و از میان این طرح ها همتایان داخلی و خارجی با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و براین اساس پروپزال های نهایی اعلام شد.

وی با بیان اینکه مجموعه آیکن از زیر مجموعه های ستاد توسعه فناوری های نانو در کنار این کارگاه دو روزه نهاده شده و طرح هایی که در این کارگاه مورد تایید نهایی قرار می گیرند را حمایت اقتصادی خواهد نمود.

گلرو با اشاره به اینکه حمایت های اقتصادی ستاد توسعه فناوری نانو موجب می گردد تا پروپزال های تایید شده از ایده به محصول تبدیل شوند، توضیح داد: خوشبختانه علی رغم شرایط کنونی که بر کشور حاکم است توانسته ایم در کشور های خارجی مهمان های خوبی داشته باشیم که در این رویداد 8 مهمان از کشور های دیگر حضور دارند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد مهمانان اظهار کرد: مهمانان خارجی ما از کشور های عراق، آفریقای جنوبی، اسلواکی و مالزی در رویداد دو روزه حضور دارند و امیدواریم که این رویداد پلی باشد بین اساتید ما و دانشگاه های خارجی و این ارتباطات بین المللی منجر به کار های مشترک در سطح دنیا گردد.

وی توضیح داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقریبا با بیش از 100 کشور دنیا تفاهم نامه های علمی دارد که بسیاری از آن ها در حال انجام بوده و ارتباطات گسترده ای دارد، اما در این حوزه خاص که مربوط به نانو الیاف است پیش از این رویداد با 30 هزار نفر پژوهشگر مرتبط ارتباط برقرار نموده ایم و این ارتباط ها همه جدید هستند و امیدواریم از همین بستر استفاده مطلوب را نموده و قرارداد های جدید را در آینده منعقد کنیم.

گلرو با بیان اینکه برگزاری این رویداد از پیش معین شده بود، گفت: بسیاری از این افراد در راستای شرکت در رویداد همتایابی علمی نانو الیاف با یکدیگر ارتباط برقرار نموده اند و به نحوی با آشنایی قبلی در این برنامه حضور دارند که ماحصل آن ارائه پروپزال های مشترک بوده است.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: پروپزال های مشترک به داوری گذاشته شده و نمونه های برتر آن صنعتی سازی شده و به محصول تبدیل خواهد شد به نحوی که فردا در مراسم اختتامیه سه طرح به عنوان طرح برگزیده معرفی خواهند شد و مورد حمایت ستاد نانو نیز قرار می گیرند.

وی افزود: برگزاری این مدل از همتایابی سعی می نماید تا سرانجام راستا را پیش بینی کند که نتیجه قطعی آن رسیدن به یک محصول جدید است. در واقع همتایابی به جز مسئله آموزش و پژوهش به مقوله صنعتی سازی برای نسل های سوم دانشگاه ها هم برنامه ریزی جدی دارد و سعی می کنیم با ارتباط بین گروه های مختلف به محصولاتی دست پیدا کنیم که در نهایت به محصول تبدیل شوند.

گلرو در مورد موضوع پروپزال های ارسال شده نیز تاکید نمود: پروپزال ها عنوان معین دارند و میزان سرمایه لازم نیز برای آن ها معین شده است، این پروپزال ها قطعا در حوزه نانو الیاف بوده که به دو بخش نساجی و مهندسی پزشکی تقسیم می گردد که خروجی آن ها در کشور حمایت خواهد شد.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سرانجام گفت: مراحل اولیه حمایت از فراوری این ایده ها در ایران صورت خواهد گرفت، اما امیدواریم که در سطح فرامرزی هم فراوری محصول داشته باشیم البته شرایط تحریمی بی تاثیر در فروش محصول نیست، اما با توجه به اینکه مشارکت خوبی از لحاظ بین المللی با این کشور ها داریم قطعا با مسئله ای روبرو نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گلرو: 3 طرح برتر حوزه نانو الیاف مورد حمایت ستاد نانو قرار خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلرو: 3 طرح برتر حوزه نانو الیاف مورد حمایت ستاد نانو قرار خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید