آیا طالبان به پهپادهای شناسایی دست یافته است؟

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، ریاست امنیت ملی افغانستان گفت که در حمله به یک انبار تسلیحات طالبان یک فروند هواپیمای بدون سرنشین شناسایی را ضبط نموده است.

آیا طالبان به پهپادهای شناسایی دست یافته است؟

به گزارش دفتر منطقه ای انجمنهای سلوبلاگ ، ریاست امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد که در یورش این نیروها به انبار تسلیحات طالبان در شهرستان پتی کوت ولایت ننگرهار یک هواپیمای بدون سرنشین را ضبط کردند.

براساس بیانیه امنیت ملی افغانستان، در نتیجه این عملیات علاوه بر یک فروند پهپاد شناسایی، تسلیحات سبک و سنگین از جمله یک پایه خمپاره انداز به دست آمده است.

بیانیه می افزاید که در این عملیات دو عضو طالبان نیز بازداشت شدند که مسئولیت نگهبانی از انبار تسلیحات را به عهده داشتند.

طالبان تا به امروز در این باره اظهارنظر نکرده است.

پیش از این نیز یک روزنامه چاپ کابل از دستیابی گروه طالبان به تسلیحات مدرن از جمله پهپاد، سلاح های مجهز به چشم لیزری و جنگ افزارهای ضد زره خبر داده بود.

پاییز سال 96 نیز نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود که جنگجویان جدیدی از طالبان وارد میدان جنگ افغانستان شده اند که تجهیزاتی چون دوربین های دید در شب ساخت روسیه، سلاح های اتوماتیک M-4 آمریکایی با نشانگرهای لیزری و دوربین های پیشرفته روی اسلحه مجهز هستند که احتمال می رود ساخت پاکستان باشد.

این نشریه آمریکایی درباره چگونگی دستیابی طالبان به این تسلیحات نوشته بود که طالبان احتمالاً این تجهیزات را از بازار سیاه در پاکستان خریده باشد و یا از نیروهای افغان به غنیمت گرفته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آیا طالبان به پهپادهای شناسایی دست یافته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا طالبان به پهپادهای شناسایی دست یافته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید