این اولین واکسن کرونایی است که در کانادا برای این گروه سنی مجوز دارد

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ و به نقل از رادیوکانادا، کمپین واکسیناسیون کووید-19 برای بچه ها دبستانی می تواند در سراسر کانادا شروع گردد. آژانس بهداشت عمومی کانادا روز آدینه تایید کرد که تزریق واکسن فایزر-بایون تک برای بچه ها 5 تا 11 سال مورد تائید است.

این اولین واکسن کرونایی است که در کانادا برای این گروه سنی مجوز دارد

آژانس بهداشت کانادا ابتدا در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت، پس از یک آنالیز علمی کامل مستقل، تشخیص داده است که مزایای واکسن برای بچه ها 5 تا 11 ساله بیشتر از خطرات آن است.

اندکی پس از اعلام وزارت بهداشت، دولت فدرال اظهار داشت که روز یکشنبه اولین دوزهای واکسن فایزر-بایون تک برای بچه ها 5 تا 11 ساله وارد این کشور می گردد.

به گفته فیلومنا تاسی، وزیر تامین، 2.9 دوز تا سرانجام هفته آینده دریافت خواهد شد.

وزرات بهداشت کانادا اظهار داشت که پس از انجام آزمایشات بالینی روی 3100 شرکت کننده تعیین شد که این واکسن 90.7 درصد کارایی دارد.

عوارض جانبی اصلی گزارش شده مشابه آنهایی بود که در نوجوانان و بزرگسالان دیده می شد، اما کمتر شایع بود، به استثنای قرمزی و تورم در محل تزریق که کمی شایع تر بود.

سایر عوارض جانبی گزارش شده شامل خستگی و سردرد بود، بیشتر واکنش ها با شدت خفیف تا میانه بودند و خود به خود به سرعت رفع شدند.

علاوه بر این، کارآزمایی بالینی فایزر به هیچ گزارشی از عوارض جانبی جدی منجر نشد و خطر التهاب قلب، پریکاردیت و میوکاردیت، در بچه ها در مقایسه با نوجوانان یا بزرگسالان کمتر است.

منبع: خبرکانادا

به "این اولین واکسن کرونایی است که در کانادا برای این گروه سنی مجوز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اولین واکسن کرونایی است که در کانادا برای این گروه سنی مجوز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید