این افراد، نخستین مبتلایان کانادایی به سویه تازه B.1.1.529 یا همان اومیکرون (omicron) هستند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ و به نقل از سی تی وی نیوز، مقامات بهداشتی انتاریو روز یکشنبه گزارش دادند که دو نفر از اتاوا برای نوع تازه کووید-19 که برای اولین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، مثبت شدند.آنها اخیرا به نیجریه سفر داشته اند.

این افراد، نخستین مبتلایان کانادایی به سویه تازه B.1.1.529 یا همان اومیکرون (omicron) هستند

کریستین الیوت، وزیر بهداشت انتاریو و دکتر کیران مور، مدیر ارشد پزشکی بهداشت، در بیانیه مشترکی گفتند که بیماران در قرنطینه هستند و اداره بهداشت عمومی اتاوا در حال مدیریت پرونده است.

در بیانیه آمده است: انتاریو آماده پاسخگویی به این نوع تازه است. شبکه ژنومی کووید-19 انتاریو به نظارت فعال بر همه گونه های بالقوه موجود در استان، از جمله نوع اومیکرون، ادامه می دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مقامات آفریقای جنوبی این سویه تازه را در 24 نوامبر گزارش کردند که اولین مورد ابتلا در 9 نوامبر تایید شده بود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است که بعضی از جهش های نوع اومیکرون نگران کننده است. به گفته این سازمان به نظر می رسد خطر ابتلا به اومیکرون در مقایسه با سایر انواع نگران کننده افزایش یافته است.

پس از ظهور اومیکرون چندین کشور از جمله کانادا محدودیت های سفر به کشورهای جنوب آفریقا را اعلام کردند. نیجریه در فهرست کشورهایی نبود که تحت تاثیر ممنوعیت سفر به کانادا قرار گرفته اند.

نوع تازه ویروس اومیکرون در کشورهای بیشتری از جمله استرالیا و هلند نیز شناسایی شده است.

منبع: خبرکانادا

به "این افراد، نخستین مبتلایان کانادایی به سویه تازه B.1.1.529 یا همان اومیکرون (omicron) هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد، نخستین مبتلایان کانادایی به سویه تازه B.1.1.529 یا همان اومیکرون (omicron) هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید