تحلیل گر عراقی: واشنگتن با اهرم داعش به دنبال لغو مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک تحلیل گر عراقی توضیح داد که واشنگتن با استفاده از اهرم فشار داعش به دنبال الغای طرح مصوب مجلس این کشور مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی است.

تحلیل گر عراقی: واشنگتن با اهرم داعش به دنبال لغو مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی است

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، سعد الکعبی تحلیل گر سیاسی عراق می گوید که واشنگتن با احیای داعش و انجام حملات تروریستی در بعضی استانها و هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به دنبال الغی طرح مجلس مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

وی اضافه نمود: به همین دلیل نیز ماه ژوئن را موعد گفت وگو با دولت عراق اعلام نموده تا پیش از آن موقع بر شدت حملات تروریستی و فشار ها بیافزاید و کار را به جایی برساند که عراق خواهان ابقای این نیروها برای مبارزه با تروریسم گردد.

الکعبی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: نیروهای آمریکایی از بعضی پایگاه ها عقب نشینی کردند و از آن موقع بر شدت حملات تروریستی در بعضی استانها با حمایت واشنگتن اضافه نموده شد تا این امر القا گردد که نیروهای امنیتی عراق قادر به حفظ امنیت این کشور نیستند.

وی اضافه نمود: واشنگتن بیش از 60 روز پیش موعد شروع مذاکرات با عراق را مشخص و ماه ژوئن آینده را زمان مذاکره درباره آینده نیروهای خود در عراق گفت. در همین مدت نیز بر حمایت های خود از داعش، همزمان با عقب نشینی از بعضی پایگاه ها در کوشش برای کشاندن عراق به سوی درخواست برای ابقای حضور نظامیان آمریکایی و باز استقرار آنها در مناطق مختلف کشور، اضافه نمود.

الکعبی توضیح داد: آمریکا با همکاری بعضی شخصیت های سیاسی کوشش می نماید تا نیروهای سازمان الحشد الشعبی را از بعضی مناطق غربی کشور خارج کند. این امر در درخواست بعضی طرف های سیاسی مبنی بر عقب نشینی نیروهای این سازمان از غرب کشور کاملا نمایان و روشن است. با خروج نیروهای الحشد از این مناطق، زمینه برای بازگشت داعش و احیای فعالیت های تروریستی در این مناطق و بازگشت به سال 2014، فراهم می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحلیل گر عراقی: واشنگتن با اهرم داعش به دنبال لغو مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل گر عراقی: واشنگتن با اهرم داعش به دنبال لغو مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید