ترمیم سلول های آسیب دیده از آلزایمر با قرص کبد!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه شفیلد بریتانیا نشان داده است که داروهایی که برای درمان بیماری کبد مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به بازسازی سلول های آسیب دیده ناشی از بیماری آلزایمر کمک کند.

ترمیم سلول های آسیب دیده از آلزایمر با قرص کبد!

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ و به نقل از مدیکال اکسپرس، پژوهشگران طی این مطالعه دریافتند که قرص اورسودوکسی کولیک اسید(UDCA) که برای درمان بیماری کبد مورد استفاده قرار می گیرد، اختلال عملکرد میتوکندریایی را که به عنوان یکی از عوامل بیماری آلزایمر شناخته گردیده است بهبود می بخشد.

اورسودوکسی کولیک اسید یا اورسودیول اثر حل نماینده سنگ صفراوی خود را، از طریق مهار کردن سنتز و ترشح کلسترول از کبد و نیز بوسیله مهار جذب کلسترول از جدار دستگاه گوارش اعمال می نماید.

میتوکندری نقش مهمی در زندگی و مرگ سلول های عصبی ایفا می نماید، زیرا آنها متابولیسم انرژی را تنظیم می نمایند.

دکتر هیتر مورتیبویز (Heather Mortiboys) ، پژوهشگر ارشد دانشگاه شفیلد گفت: این مطالعه نشان داده است که قرص اورسودوکسی کولیک اسید می تواند عملکرد سلول های میتوکندری را افزایش دهد.

بیماری آلزایمر علت اصلی زوال عقل در سراسر دنیا است و شایع ترین اختلال عصب مغزی نیز محسوب می گردد. در حال حاضر 850 هزار فرد در انگلیس به این بیماری مبتلا هستند و انتظار می رود این تعداد تا سال 2051 به 2 میلیون نفر برسد، بنابراین یافتن راهی برای درمان این بیماری یک گام بزرگ در علم پزشکی به شمار می آید.

این مطالعه در مجله Molecular Biology منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترمیم سلول های آسیب دیده از آلزایمر با قرص کبد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم سلول های آسیب دیده از آلزایمر با قرص کبد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید