خبرنگاران مبارزه با علف های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طرح مبارزه با علف های هرز به منظور جلوگیری از هرگونه آفات و بیماری در کشتزارهای گندم این استان آغاز شده است.

خبرنگاران مبارزه با علف های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران

کریم ذوالفقاری روز جمعه در این باره به خبرنگار انجمنهای سلوبلاگ گفت: مبارزه با علف های هرز و آفت سن یکی از مهم ترین اولویت های مرحله داشت مزارع گندم استان تهران است که برنامه های مبارزه ای در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با راه اندازی تیم های شبکه مراقبت و پیش آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک های گیاه پزشکی امر پایش عوامل خسارت زا، آموزش و اطلاع رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از 38 هزار هکتار از مزارع استان، مبارزه شیمیایی با علف های هرز اجرا شده و با توجه به اینکه علف های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به طور بالقوه می تواند خسارت وارد کند.

به گفته وی، با وجود شرایط سخت موجود و شیوع ویروس کرونا کارشناسان حفظ نباتات در سراسر استان با رعایت کلیه نکات ایمنی، حفظ سلامت خود همچنان مشغول کار بوده و بصورت کشیک در ایام تعطیل پایش مزارع را انجام می دهند.

این مسئول اظهار داشت: در روزهای آغازین سال نو و تعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راه حل مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه کردند.

ذوالفقاری با اشاره به شرایط جوی و نزولات آسمانی نیز در استان تهران گفت: کارشناسان، مراکز جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می کنند تا در خاتمه سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.

استان تهران 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مبارزه با علف های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با علف های هرز در کشتزارهای گندم استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید