خیانت است کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نباید کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم و این خیانت است، توضیح داد: قانونی داریم که می توانیم با یک نفر برخورد بد کرد یا کُلی از او حمایت کرد بنابراین باید قوانین مزاحم را رفع کنیم که دست و بال یک کارآفرین را نبندیم.

خیانت است کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سورنا ستاری بعد از ظهر دوشنبه، 26 فروردین ماه 98 در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گفت: پایه توسعه اقتصاد دانش بنیان بخش خصوصی وابسته به منابع انسانی و توسعه کارآفرینی است و آینده اقتصاد کشور حوزه دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت های دانش بنیان این استان اتفاقات مناسبی در دست اقدام است، متذکر شد: مسائل زیرساختی و زیربنایی در حوزه فعالیت های دانش بنیان این استان محسوس است و بدیهی ترین آن نبود صندوق نوآوری و شکوفایی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باید اکوسیستم لازم با تکیه بر بوم استان ایجاد گردد و بخش های گیاهان دارویی، گردشگری و IT از جمله پتانسیل های این استان است .

ستاری با بیان اینکه فراوری محصول دانش بنیان وجود شرکت را طلب می نماید، توضیح داد: نقش پارک علم و فناوری استان در تحقق این بخش می تواند محوری باشد و حمایت استانی، اکوسیستمی، بازاریابی، فرهنگی و دولتی در این زمینه لازم است.

وی با بیان اینکه ارزش کارآفرینی از موارد بسیار مهم است، ادامه داد: تسهیل در روند فعالیت های شرکت های دانش بنیان یک احتیاج مهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان بعضی از مسائل و ظرفیت های حوزه دانش بنیان، بیان نمود: اگر محیط در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، می توان خروجی بهتری در دستیابی به اهداف داشت.

ستاری با اشاره به اینکه اقدام لازم در حوزه هزینه تعمیر، تجهیز و تأمین سوله های پارک علم و فناوری استان انجام می گردد، بیان نمود: پیگیری لازم برای این بخش را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته و اوایل سال جاری 200 محصول بیوتک ثبت قرارداد شده است، اظهار کرد: عمده قراردادها با شتاب دهنده های بخش خصوصی است. بیش از 60 شتاب دهنده در سطح کشور فعال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شتاب دهنده ها با همکاری پارک علم و فناوری و موضوع حضور بخش خصوصی اجرایی می گردد. نقش اکوسیستم در حوزه ظرفیت های گیاهان دارویی را محسوس است و پیگیری برای یاری های لازم به این بخش در این استان را نیز خواهیم داشت.

ستاری حمایت از شرکت های دانش بنیان بخصوص در این استان را از محورهای فعالیت این معاونت دانست و اضافه نمود: 140 نوع خدمت در این بخش ارائه می گردد. این استان کمترین استفاده را از تسهیلات ارائه شده در زمینه شرکت های دانش بنیان نموده است.

وی در مورد تقاضای بیش از یک میلیارد تومانی دانشگاه پیغام نور استان برای در اختیار قرار دادن سوله خود به پارک علم و فناوری برای شرکت های دانش بنیان بیان نمود: بخشی نگری در دولت نداریم و باید همه با هم کاری کنیم از شنیدن این مساله تعجب می کنم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پایه توسعه اقتصاد دانش بنیان بخش خصوصی وابسته به منابع انسانی و توسعه کارآفرینی است.

وی ادامه داد: این استان می تواند قطب گیاهان دارویی کشور باشد، خام فروشی مساله دارد و آنچه که ارزش اضافه نموده ایجاد می نماید دانشی است که روی گیاهان قرار داده می گردد. سالانه 600 میلیون دلار مواد اولیه وارد می کنیم که بیشتر این میزان در گیاهان دارویی است که در کشور داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه با خام فروشی ارزش اضافه نموده کسب نمی کنیم، اضافه نمود: کشت و زر گیاهان دارویی خیلی ارزش اضافه نموده برای استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد، قریب 95 درصد زعفران جهان را در ایران اسلامی فراوری می گردد اما درآمد ما از این میزان فراوری تنها 450 میلیون دلار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خیانت است کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیانت است کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید