راه هایی برای غلبه بر استرس در رویدادها

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، چطور خود را برای غلبه بر ترس آماده کنید؟

برای بسیاری از مردم، برقراری ارتباط با دیگران یک کار ترسناک و پراسترس است. علتش شاید این باشد که آن ها درون نگر، درون گرا یا خجالتی هستند؛ یا در گذشته تجربیات بدی داشته اند؛ یا اینکه شاید به تازگی وارد حوزه تعامل با دیگران شده اند. علت ترس از برقراری ارتباط با افراد هر چه باشد، غلبه بر آن کار راحتی نیست.

راه هایی برای غلبه بر استرس در رویدادها

خبر خوب این است که هیچ کس با استعداد ذاتی برای برقراری ارتباط با دیگران به جهان نمی آید؛ حتی آن هایی که از انجام آن لذت می برند. آشنایی با مردم یک قابلیت درونی نیست، بلکه یک مهارت است که هر کس با تمرین می تواند در خود ایجاد کند. شما برای موفقیت در این کار لازم نیست یک شخص برون گرا و سازمان دهنده باشید، تنها کافی است از استراتژی های مناسب بهره ببرید. در ادامه با انجمنهای سلوبلاگ همراه باشید تا خود را برای ورود به جهانیی پیچیده تر آماده کنید.

1. سخت گیر و مشکل پسند باشید

لازم نیست در همه رویداد ها و مراسم حضور داشته باشید یا در همه رویدادهایی که در آن ها شرکت می کنید، سخنرانی کنید. برعکس، بر آشنایی با افراد مناسب، در زمان مناسب و در مکان مناسب تمرکز کنید و درباره مواردی صحبت کنید که از اولویت های حوزه کاری شما محسوب می شوند. برای مثال، آیا یک کنفرانس که بر ابعاد تعیینی از ارتباطات الکترونیکی تمرکز دارد، بسیار بهتر از یک گردهمایی عمومی با عنوان برقراری ارتباط بهتر با همکاران نیست؟

2. تکالیف خود را انجام دهید

سعی کنید لیستی از افرادی که در رویداد خاصی شرکت می نمایند، تهیه کنید. در این صورت می توانید بر افرادی تمرکز کنید که مایلید با آن ها صحبت کنید. در خصوص علایق و کارهای آن ها تحقیق کنید. شاید حتی بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و یک ملاقات یا صحبت مختصر در جریان رویداد ترتیب بدهید. داشتن ارتباطات و آشنایی های کم نیز می تواند در آینده به شما در برقراری ارتباط بیشتر با آن ها یاری کند. یک نکته جالب که باید به آن توجه کنید این است که آنالیز سابقه فعالیت افراد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند به شما در پیدا کردن موضوعات مورد علاقه ی آن ها و در شکستن یخ رابطه با افراد مهم یاری کند.

3. برای خود هدف معین کنید

برای خود یک یا دو هدف واقع گرایانه معین کنید تا بتوانید در یک راستا تعیین حرکت کنید و در خصوص کاری که باید انجام دهید، درک روشن و کافی داشته باشید. شاید هدف شما این باشد که با یک شخص خاص حرف بزنید یا چند ملاقات با افراد مختلف داشته باشید تا بعدا در ماه ها آینده بتوانید از فواید آن ها بهره ببرید یا این که در خصوص محصول خاصی اطلاعات جمع آوری کنید.

در ابتدای کار زیاده روی نکنید. به یاد داشته باشید که مجبور نیستید با همه افراد حاضر در اتاق دست بدهید و حتی لازم نیست تا آخر رویداد حضور داشته باشید. وقتی که حتی بعد از نیم ساعت به اهداف خود رسیدید، می توانید مراسم را ترک کنید و بقیه روز به خاطر موفقیت های خود در برقراری ارتباط با دیگران به خود ببالید.

4. ارتباط کلامی را از پیش در فکر آماده کنید

بسیاری از مردم در خصوص چیزی که قرار است در یک مراسم خاص و در صحبت با دیگران بگویند، دچار استرس می شوند. با این که شما نمی توانید تمام مکالمه خود با یک شخص خاص را از پیش، روی کاغذ بیاورید؛ می توانید چند سؤال را از پیش آماده کنید. سعی کنید الگوی معرفی خود و احوال پرسی را به خاطر بسپارید تا کارتان به جایی نرسد که در مراسم کنار یک شخص بایستید و نتوانید سر صحبت را با او باز کنید.

همواره یک جمله آغازین خودمانی در فکر داشته باشید؛ مثلا: خب، چه چیزی شما را به اینجا کشانده است؟ یا سخنرانی جالبی بود، نظر شما چیست؟ یک معرفی دو سه جمله ای را در فکر آماده کنید (نام، شغل، سازمان و دلیلی که در رویداد شرکت نموده اید)، در این صورت در ابتدای ملاقات با افراد کمتر دچار ترس و استرس می شوید.

از این که باهوش به نظر برسید یا از اینکه در خصوص خودتان و کارهایتان با تن صدای بالا تعریف کنید، نترسید. نکته مهم این است که مکالمه خود را با یک سلام محترمانه ساده آغاز کنید، نه این که رزومه کامل خود را به شخصی که تازه با او آشنا شده اید، بگویید.

5. زود برسید

رسیدن به رویدادی که در آن افراد گرد هم آمده اند و آغاز به صحبت با یکدیگر نموده اند و ملحق شدن به آنان، حتی برای افراد زبده هم گاهی غیرممکن می گردد.

اگر شما اولین فردی باشید که در مراسم حاضر شده اید، می توانید از سکوت و آرامش ابتدایی لذت ببرید و قبل از این که ازدحام گردد، خود را با اتمسفر محیط هماهنگ کنید. در اطراف چرخی بزنید و مکان مناسبی برای مصاحبه پیدا کنید. آغاز مکالمات را با خود مرور کنید و با سازمان دهندگان مراسم و افرادی که مثل شما زود آمده اند، در یک محیط خلوت و آرام صحبت کنید.

منبع: الی گشت

به "راه هایی برای غلبه بر استرس در رویدادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی برای غلبه بر استرس در رویدادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید