رصد پرواز دو هواپیمای باربری نظامی امارت به لیبی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی از رصد پرواز دو هواپیمای باربری نظامی امارات به شرق لیبی و فرود در یکی از پایگاه های نظامی خبر دادند.

رصد پرواز دو هواپیمای باربری نظامی امارت به لیبی

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی اظهار داشتند که به وسیله برنامه ویژه فعالیت های هوانوردی، پرواز یک هواپیمای باربری نظامی امارات به پایگاه الخادم در جنوب المرج واقع در شرق لیبی و نیز برخاستن یک هواپیمای دیگر از این پایگاه را رصد نموده اند.

طبق گزارش شبکه لیبیا الأحرار مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اظهار داشت که هواپیمای نخست که از نوع یوشن بود از پایگاه هوایی نظامیعصب امارات در اریتره به پرواز درآمده و در پایگاه الخادم در جنوب المرج (شرق لیبی) فرود آمده است.

بنابر اعلام این مرکز، هواپیمای دوم نیز از نوع یوشن بوده که پایگاه الخادم را به مقصد امارات ترک نموده است.

از سوی دیگر مصطفی المجعی سخنگوی نیروهای برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی گفت که روز آدینه (دیروز) آرامش در محورهای جنگی طرابلس حاکم بود و نیروهای برکان الغضب سعی دارند کنترل منطقه غربی به ویژه پایگاه هوایی الوطیه را به دست بگیرند.

او اضافه نمود که پایگاه نظامی الوطیه از اهمیت زیادی برخوردار است به خصوص اینکه از آن برای اجرای حملات نظامی علیه نیروهای برکان الغضب و محله های مسکونی استفاده می گردد.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رصد پرواز دو هواپیمای باربری نظامی امارت به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد پرواز دو هواپیمای باربری نظامی امارت به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید