الجزائر: سقوط پایتخت لیبی خط قرمز است

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، رئیس جمهور الجزائر بر حل سیاسی بحران لیبی تأکید کرد و طرف های درگیر در این کشور را به گفت وگو فراخواند.

الجزائر: سقوط پایتخت لیبی خط قرمز است

به گزارش گروه بین الملل انجمنهای سلوبلاگ، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر طی نطقی که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، بر حمایت از حل سیاسی بحران لیبی تأکید کرد.

او طرف های درگیر در لیبی را به گفت وگو و برگزاری انتخابات فراخواند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، رئیس جمهور الجزائر گفت که ما مانعی برای ارتباط با کشورهای همسایه لیبی به منظور آنالیز راه چاره سیاسی بحران این کشور نداریم.

او توضیح داد که ما آماده نظارت بر توافقنامه صلح در لیبی هستیم همانگونه که در اقتصادی نیز این کار را انجام دادیم به خصوص اینکه قبایل لیبی میانجی گری ما را می پذیرند.

رئیس جمهور الجزائر همچنین توضیح داد که سقوط طرابلس پایتخت لیبی خط قرمز است چرا که به فروپاشی دولت لیبی منجر خواهد شد.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و اخیرا نیز شکست های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "الجزائر: سقوط پایتخت لیبی خط قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزائر: سقوط پایتخت لیبی خط قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید