سفیر ایران: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی در چین داشتند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، سفیر ایران در پکن در توئیتی با بیان این که هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی در سفر امیرعبداللهیان به چین مذاکرات بسیار خوبی داشتند، نوشت: اجرایی کردن برنامه 25 ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود.

سفیر ایران: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی در چین داشتند

به گزارش گروه سیاست خارجی انجمنهای سلوبلاگ، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (شنبه) با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی عالیرتبه به چین در پاسخ به دعوت وانگ یی همتای چینی در توئیتی نوشت: دکتر امیر عبداللهیان امروز صبح چین را به مقصد ایران ترک کرد. اجرایی کردن برنامه 25 ساله از دستاوردهای مهم این سفر بود.

سفیر ایران بعلاوه یادآور شد: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی داشتند.

وی اضافه نمود: روابط دو کشور اکنون: از پی افکندم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (آدینه) پس از ملاقات و گفت وگو با وانگ یی همتای چینی در شهر ووشی در جمع انجمنهای سلوبلاگ گفت: در این سفر اولا توافق کردیم دو طرف اجرایی شدن و آغاز عملیاتی شدن توافق همکاری های راهبردی و جامع 25 ساله دو کشور را اعلام کنیم.

وی اضافه نمود: ما همزمان با گفت وگوها در چین، مقدماتی را فراهم نموده بودیم که بتوانیم امروز را روز آغاز اجرای توافق جامع همکاری های راهبردی دو کشور اعلام کنیم.

امیرعبداللهیان اعلام کرد: از جمله موضوعات دیگری که در دستورکار بود ما برای عملیاتی کردن قرارداد 25 ساله و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی، حامل پیغام کتبی آقای رئیسی رئیس جمهور به آقای شی جین پینگ رئیس جمهور چین بودیم. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "سفیر ایران: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی در چین داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: هیأت ایرانی متشکل از مقامات عالی سیاسی، مالی، نفتی و بانکی مذاکرات بسیار خوبی در چین داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید