شاد در تابستان رایگان نیست

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، پیش تر گفته شده بود بستر شاد تا ابتدای پاییز 1400 رایگان است ولی اکنون معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری می گوید از ابتدای تیر ماه دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام رسان های داخلی مطابق یک سوم قیمت اینترنت بین الملل محاسبه می شود.

شاد در تابستان رایگان نیست

به گفته حسین فلاح جوشقانی، فرآیند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش آموزان از این زمان به بعد تغییر خواهد کرد.

فلاح با بیان این که مرکز ملی فضای مجازی، شبکه دانش آموزی شاد را در زمره پیام رسان ها قرار داده است، ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات چند روز قبل به همه اپراتورها گفت از اول تیرماه استفاده از پلتفرم شاد دیگر رایگان نیست و هزینه آن مانند دیگر پیام رسان های داخلی مطابق یک سوم قیمت اینترنت بین الملل محاسبه می شود.

درباره علت این تصمیم، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری می گوید تمام ارکان وزارت ارتباطات در حال برنامه ریزی برای ارائه بسته های اینترنت رایگان روی سیم کارت دانش آموزی هستند. قرار است بسته های متنوعی روی سیم کارت های دانش آموزی ارائه شود تا نه تنها اینترنت بلکه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و سایت های آموزشی هم رایگان و به صورت عادلانه باشد.

او می گوید در فرآیند تازه سیم کارت های دانش آموزی توزیع خواهند شد که روی آن بسته هایی برای دسترسی به شبکه دانش آموزی شاد یا هر پلتفرم آموزشی دیگر تعریف می شود.

او در این مورد گفت: با استفاده از این روش، می توان مدیریت بهتری بر مساله آموزش مجازی داشت، اکنون استفاده از شاد رایگان است اما اگر مدرسه ای به دلایل مختلف آموزش خود را در بستر پلتفرم دیگری پیش ببرد، خانواده ها مجبور به پرداخت هزینه می شوند و این مساله به توزیع عادلانه اینترنت بین دانش آموزان منجر می شود.

فلاح در مورد اینترنت معلمان هم گفت: بر اساس نظر دولت، وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی علاوه بر رایگان کردن پلتفرم شاد، بسته های اینترنت رایگان هم برای معلمان در نظر گرفت، رگولاتوری هم از اپراتورها خواست تا این کار را انجام بدهند و اکنون هم در حال رایزنی با سازمان برنامه برای پرداخت حق اپراتورها هستیم.

در حال حاضر نزدیک به 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارند که براساس آمار اعلام شده 10 میلیون و 312 هزار دانش آموز و 550 معلم در شبکه شاد احراز هویت شده اند.

منبع: شبکه چی

به "شاد در تابستان رایگان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاد در تابستان رایگان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید