شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی می شود ، کمک 70 میلیون یورویی معاونت پژوهشی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم گفت: مقرر شده است در سال 1401 با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، معاونت علمی و دانشگاه آزاد شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی شود.

شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی می شود ، کمک 70 میلیون یورویی معاونت پژوهشی

به گزارش گروه دانشگاه انجمنهای سلوبلاگ، فتح اللهی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم، در نشست کنندگان آزمایشگاه های مرکزی منطقه ها دهگانه پژوهشی (شاعا) که امروز (17 اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه قم در برگزاری این نشست، گفت: مقرر شده است در اقدامی نو در سال 1401 با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاداسلامی، شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی شود.

وی در خصوص برگزاری اینگونه جلسات اضافه نمود: دستاورد های این نشست ها که کنندگان آزمایشگاه های مرکزی منطقه ها ده گانه در آن حضور دارند برای طراحی و تاسیس بهینه شبکه ملی بسیار مفید خواهد بود.

فتح اللهی در ادامه گفت: بحث شاعا و به روز کردن تجهیزات پژوهشی یک امر بسیار مهم می باشد، که یکی از ارکان پژوهش در سراسر کشور است و متاسفانه بنا به دلایل شرایط اقتصادی (تحریم های ظالمانه) کشور، از سال 1400-1397 فقط مبلغ 40 میلیون یورو به آزمایشگاه های کشور تخصیص داده شده است، امیدواریم با پیگیری هایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون پژوهشی وزارت علوم در این زمینه انجام می دهند، مبلغی حدود هفتاد میلیون یورو برای تامین تجهیزات آزمایشگاه های سراسر کشور اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم با بیان اینکه استانداردسازی آزمایشگاه ها، اشتراک منابع موجود در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ها و رعایت سایر استاندارد های مربوط به HSE امر بسیار مهمی است شرح داد: به صورت فراگیر استاندارد های مربوط به مقاومت لرزه ای آزمایشگاه ها، و اقدام پیشگیرانه در برابر حوادث طبیعی، از دیگر نکاتی است که باید به آن ها بپردازیم.

فتح اللهی در خصوص ساختار آزمایشگاه های مرکزی کشور گفت: نکته بعدی که باید به آن بپردازیم ساختار سازمانی آزمایشگاه های مرکزی و موقعیت نیروی انسانی (موقعیت علمی و موقعیت اداری) است. سرمایه انسانی آزمایشگاه باید به نحوی مدیریت شوند تا با انگیزه لازم بهره برداری بهینه از این سرمایه ها و ابزار ها را در سراسر کشور فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی می شود ، کمک 70 میلیون یورویی معاونت پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی آزمایشگاه های کشور راه اندازی می شود ، کمک 70 میلیون یورویی معاونت پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید