محبی نیا: نسبت به فساد حقوقی بی تفاوت نباشیم

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، یک فعال سیاسی گفت: بعضی ها به دنبال به هم زدن نظم و ایجاد اختلال در تمدن ما هستند، کسی که ایران اسلامی را قبول ندارد نمی تواند وارد میدان رقابت شوند.

محبی نیا: نسبت به فساد حقوقی بی تفاوت نباشیم

جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با انجمنهای سلوبلاگ، اظهارکرد: اولین شاخصه ای که رئیس جمهور آینده باید داشته باشد این است که کاندیدا از نظر عقلی و جامعه شناختی باید اعتبار داشته باشد،این ویژگی از نظر حقوقی نیز حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: افرادی که خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آماده کردند باید دقیقا دروازه ورود به این موضوع را بشناسند و شاکله رجل سیاسی و مذهبی بودن را پیدا نموده باشند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اصل 115 قانون اساسی شرایط مطروحه را به درستی تعریف می نماید و از طرفی برگزار نمایندگان انتخابات هم باید مقیاس، عرض و طول انتخابات را بر همین اساس قرار دهند.

وی سپس گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس در همه دوره ها به این حوزه بی توجه بودند. تمامی قوا باید دقیقا در همان حوزه ای که قانون اساسی برایشان تعیین نموده کارکرد داشته باشند تا در کشور فساد حقوقی پیش نیاید. نباید نسبت به فساد حقوقی بی تفاوت باشیم. یعنی هم شهروند هم روئسای اهل قدرت نباید رویکردشان به قانون اساسی بر اساس زیاده طلبی یا تقلیل گرایی باشد. پس از نظر من اولین شرط و لازمه حضور در میدان انتخابات توجهه به این امر است.

این فعال سیاسی توضیح داد: مسئله بعدی این است که متاسفانه کشور در حوزه سیاست، فرهنگ و اخلاق با لرزش های خطرناکی رو به رو است؛ برای تصحیحش فقط یک رئیس جمهور عادی بودن فایده ندارد. رئیس جمهوری می خواهیم که قد و قامت ریاست جمهوری را به جایی برساند که از دل فعالیت هایش توجه به فرهنگ، اقتصاد و اجتماع دربیاید.

وی اظهار کرد: اقتصاد ایران در بدترین شرایط است. ارزش پول ملی ما در آخرین صندلی ارزش جهانی است. مسئله تورم بی کاری و فرار بچه های نازنین این مملکت به کشورهای دیگر هم هست. ما باید با مدیریت بهینه اقتصاد و سیاست از دارایی های فرهنگی و مالی ایران عظیم حمایت کنیم.

محبی نیا گفت: بعضی ها می خواهند که به هر شکلی در صحنه سیاست بازی نمایند. کسانی را به عنوان کاندیدا معرفی کردند که نه در شان قانون اساسی و نه در شان و شئون ریاست جمهوری هستند. اینها را معرفی می نمایند که فردا بتوانند هر استاندار و مدیری را در دولت جا دهند.

وی اضافه کرد: بعضی ها هم به دنبال به هم زدن نظم و ایجاد اختلال در تمدن ما هستند. کسی که ایران اسلامی را قبول ندارد، نمی تواند وارد میدان رقابت شوند. بعضی این افراد را به عنوان چهره معرفی می نمایند. از رقابت سالم بحران و معضل می خواهند درست نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محبی نیا: نسبت به فساد حقوقی بی تفاوت نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبی نیا: نسبت به فساد حقوقی بی تفاوت نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید