مسابقه لمان 24 ساعته سال 2021 با قهرمانی تویوتا به انتها رسید

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، مسابقه لمان 24 ساعته سال 2021 حساس ترین رقابت سالانه در تاریخ اتومبیل رانی با قهرمانی تویوتا به انتها رسید.

مسابقه لمان 24 ساعته سال 2021 با قهرمانی تویوتا به انتها رسید

انجمنهای سلوبلاگ - سال جاری هم حساس ترین رقابت سالانه در تاریخ اتومبیل رانی با مقام اول و دومی تویوتا به اتمام رسید. در کلاس خودروهای GTE حرفه ای و آماتور، رانندگان فراری قهرمان شدند.

در تقویم موتوراسپرت، سه رقابت اهمیت ویژه و سابقه تاریخی زیادی دارند. رقابت های سالانه در فرمول یک موناکو و ایندی 500 و لمان 24 ساعته از نظر کلاس خودرویی، تفاوت های بنیادین با یکدیگر دارند و درضمن، قهرمانی در هرکدام از آن ها افتخاری بسیار عظیم است.

اولین مسابقه 24 ساعته در لمان فرانسه، 98 سال پیش برگزار گردید تا همچنان قدیمی ترین رقابت رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب گردد. تام کریستنسن از دانمارک با 9 قهرمانی در لمان، پرافتخارترین راننده این مسابقات است.

پورشه هم با سابقه بسیار طولانی در لمان، 19 قهرمانی تیمی دارد و بالاتر از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می گردد. در بین تیم های مستقل شرکت نماینده هم، جوئست ریسینگ با 13 قهرمانی برتر از دیگران است؛ هرچند سال جاری در لمان حضور نداشت.

کلاس بندی مسابقه لمان 24 ساعته

لمان در کلاس های متنوع برگزار می گردد. برای سال 2021، کلاس اَبَرخودرو (هایپرکار) جایگزین LMP1 شد تا رسما میزبان قوی ترین ها باشد. بعد از اتمام 24 ساعت زمان مسابقه، خودرو شماره 7 از تیم تویوتا با رانندگی کوبایاشی از ژاپن و کانوی از انگلیس و خوزه لوپز از آرژانتین به قهرمانی رسید.

جالب تر آنکه صندلی دوم هم به دیگر خودرو تیم هایپرکار تویوتا با رانندگانی از سوئیس و ژاپن و استرالیا رسید. در سرانجام مسابقه، رانندگان رده دوم دو دور از خودرو قهرمان فاصله داشتند.

در کلاس LMP2، تقریبا تمام خودروها ساخت شرکت فرانسوی اورکا (Oreca) بودند و سریع ترین تیم در گروه LMP2، رانندگانی از هلند و اتریش و فرانسه داشت.

در مسابقات لمان، طبیعتا خودروهای پروتوتایپ (طرح ویژه مسابقه) برترین عملکرد را برای کلاس هایپرکار و LMP2 فراهم می نمایند؛ درحالی که کلاس GTE با خودروهایی مشابه مدل های جاده ای هواداران خاص خود دارد.

سال جاری، فراری 488GTE EVO، شورولت کوروت C8.R، پورشه 911RSR و استون مارتین ونتیج AMR در کلاس GTE حرفه ای و آماتور حضور داشتند که درنهایت، به قهرمانی فراری انجامید. لمان 24 ساعته 2021 میزبان 61 خودرو با 183 راننده بود که 44 خودرو توانستند 24 ساعت رقابت شبانه روزی را تا خاتمه ادامه دهند.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "مسابقه لمان 24 ساعته سال 2021 با قهرمانی تویوتا به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه لمان 24 ساعته سال 2021 با قهرمانی تویوتا به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید