حقایقی جالب درباره دیواره بزرگ مرجانی

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دیواره بزرگ مرجانی، مجموعه بزرگی از صخره های مرجانی است که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته است.

این دیواره، بزرگ ترین مجموعه صخره های مرجانی در دنیا محسوب می گردد و در سال 1997 در لیست عجایب هفتگانه طبیعی دنیا قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این شگفتی طبیعت، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

حقایقی جالب درباره دیواره بزرگ مرجانی

این دیواره یکی از مقاصد محبوب توریستی است که سالانه میزبان بیش از دو میلیون توریست است.

صنعت توریستی سالانه در حدود پنج تا شش میلیارد دلار عایدی ،از سفر به استرالیا کسب می نماید.دیواره بزرگ مرجانی یک تفریحگاه محبوب برای خانواده ها و بچه ها است.

دیواره بزرگ مرجانی چقدر بزرگ است؟

این دیواره، بزرگ ترین سیستم آب سنگی جهان است و از بیش از 2900 آب سنگ منفرد تشکیل شده است.

این مجموعه، بیش از 900 جزیره دارد که در طولی برابر با 2600 کیلومتر قرار گرفته اند.

وسعت دیواره بزرگ مرجانی از مجموع مساحت استان های تاسمانی و ویکتوریا، بیشتر است. بعلاوه از مجموع مساحت انگلستان، هلند و سوئیس بزرگ تر است. وسعت این دیواره تقریبا نصف مساحت تگزاس است.

چه تعداد گونه جانوری متفاوت در دیواره بزرگ مرجانی زندگی می نمایند؟

سی گونه نهنگ، دلفین و گرازماهی در این منطقه ثبت شده است. شش گونه از لاکپشت های دریایی برای فراوری مثل این ناحیه را انتخاب می نمایند. 215 گونه پرنده شامل 22 گونه پرنده دریایی و 32 گونه پرنده ساحلی به این آب سنگ سفر می نمایند یا در جزایر آن لانه می نمایند. 17 گونه مار دریایی و بیش از 1500 گونه از ماهیان در دیواره بزرگ مرجانی زندگی می نمایند.

در حدود ده درصد از تمام گونه های ماهیان جهان را می توانید تنها در دیواره بزرگ مرجانی پیدا کنید. حداقل 330 گونه از کوزه داران (رده ای از جانوران بی مهره دریازی) در این بخش وجود دارد.

این دیواره بزرگ مرجانی در سال 2002 با پدیده سفید شدن مرجان ها به طور جدی روبرو شد، به طوری که بیش از نیمی از آبسنگ، سفیدشدگی مرجان ها را تجربه کرد.

دیواره بزرگ مرجانی مساحتی در حدود 350 هزار کیلومترمربع و طولی برابر با 2300 کیلومتر در مجاورت خطوط ساحلی کوئینزلند دارد. این مساحت برابر با 70 میلیون زمین فوتبال یا مساحت کشور ژاپن است.

این دیواره تنها ساختار زنده در جهان است که از فضا قابل مشاهده است.

بیش از 400 گونه از مرجان های جهان یعنی یک سوم از انواع مرجان در دیواره بزرگ مرجانی وجود دارند.

دیواره مرجانی سالی 1/5 سانتیمتر رشد می نماید و خود را با شرایط محیط وفق می دهد.

دیواره بزرگ مرجانی علاوه بر اینکه یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان است، در سال 1981 به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

منبع: الی گشت

به "حقایقی جالب درباره دیواره بزرگ مرجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره دیواره بزرگ مرجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید