2 هواپیمای ایرکانادا در آستانه برخورد قرار گرفتند

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، دو هواپیمای ایر کانادا در فرودگاه پیرسون تورنتو در آستانه برخورد بهم قرار گرفتند. در شرح این اتفاق چنین آمده است: خدمه پرواز یک بوئینگ 777 و مرکز کنترل ترافیک هوایی، یک تماس رادیویی را که به آنها بیان کرد هواپیمای دیگری همچنان روی باند فرودگاه است را از دست دادند.هیات ایمنی حمل و نقل کانادا (TSB) روز سه شنبه گزارشی را درباره حادثه ای مربوط به مارس 2020 منتشر کرد.

2 هواپیمای ایرکانادا در آستانه برخورد قرار گرفتند

بر اساس گزارش TSB، یک هواپیمای Embraer 190 ایرکانادا قبل از ساعت 9:50 صبح در حال بلند شدن از باند بود؛ این هواپیما راهی دنور بود و 83 مسافر و چهار خدمه را حمل می کرد.

در حالی که این هواپیما در حال بلند شدن بود، به یک بوئینگ 777 ایر کانادا دستور داده شد که در همان باند فرودگاه منتظر بماند. در این هواپیما که راهی هالیفاکس بود، 345 مسافر و 14 خدمه حضور داشتند.

وقتی که Embraer 190 در حال شتاب گرفتن بود، با یک پرنده برخورد کرد. خدمه پرواز یک تماس رادیویی برقرار کردند تا گزارش دهند که تیک آف را رد می نمایند.

اما خدمه پرواز بوئینگ 777 و کنترل ترافیک هوایی این تماس Embraer 190 را از دست دادند چون در همان زمان خلبان بوئینگ 777 در حال بازخوانی مجوز پرواز خود در همان فرکانس بود.

کنترل نماینده پرواز، مجوز تیک آف به بوئینگ 777 داد و این در حالی بود که از تیک آف نکردن پرواز Embraer 190 بی خبر بود.

به همین ترتیب بوئینگ 777 آغاز به شتاب گرفتن کرد و قبل از اینکه متوجه حضور هواپیمای دیگری در باند گردد، به سرعت 231 کیلومتر در ساعت رسیده بود و از باند به هوا برخاست. در این لحظه فاصله دو هواپیما از هم حدود یک و نیم کیلومتر بود.

مرکز کنترل پرواز بعد از تیک آف بوئینگ 777 متوجه شده بود که Embraer 190 هنوز روی باند پرواز است.

خوشبختانه این اتفاق منجر به تصادف نشد و در نتیجه خسارت و تلفاتی به همراه نداشت.

منبع: خبرکانادا

به "2 هواپیمای ایرکانادا در آستانه برخورد قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هواپیمای ایرکانادا در آستانه برخورد قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید