3 راه حل برای عبور کسب وکارها از بحران کرونا

به گزارش انجمنهای سلوبلاگ، با شیوع کرونا کسب و کارهای اینترنتی نیز آسیب دیدند و برای حل این آسیب ها با مسائل بسیاری در حال حاضر دست به گریبان هستند اما کسب و کارهای نو پا برای گذر از این دوران چه راه حلی دارند تا بتوانند با کمترین آسیب این روزهای کرونایی را پشت سر بگذارند؟ قبل از بیان راه حل، ابتدا ضروری است که ببینیم هر رسته از کسب و کارهای اینترنتی در این دوران دچار چه مسائلی شده اند و بر اساس میزان آسیب پذیری و نوع آسیبی که دیده اند، راه حلهای لازم را ارائه کرد، ولی در ادامه یکسری راه حلهای کلی ارائه می گردد.

3 راه حل برای عبور کسب وکارها از بحران کرونا

باید دقت کنیم که کسب و کارهای اینترنتی نیز جزئی از فضای کلان کشور هستند و زمانی که مسئله ای در سطح کلان و حتی یک بخش ایجاد می گردد، آنها نیز از این مسائل تأثیر می پذیرند و تا زمانی که این مسائل ادامه داشته باشد، آنها نیز با آن مسائل دست و پنجه نرم خواهند کرد.

اما چند راهکار کلی که بسته به شرایط کسب و کارهای اینترنتی، می توانند آنها را اتخاذ نمایند، عبارتند از:

1. چرخش کسب و کار و ارائه خدمات جدید و مورد احتیاج در این بازه زمانی

اگر کسب و کاری در این بازه زمانی دچار مشکل شده یک راهکار مناسب این است که بسته به رسته فعالیت فعلی و احتیاجهای جدید بازار آنالیز هایی را انجام دهد که چه تغییراتی می تواند در سیستم خود ایجاد کند تا با ارائه خدمات جدید بتواند مجدد برای خود بازار جدیدی ایجاد کند. البته اتخاذ این استراتژی وابسته به تخمین سرانجام دوران کرونا، هزینه های پیاده سازی این تغییرات و عایدی و منافع پس از این تغییرات خواهد بود. چنانچه این تحلیل بدرستی انجام و مشخص گردد که منافع ایجاد تغییر بیشتر از هزینه های آن خواهد بود، این روش می تواند راهکار مناسبی باشد. هرچند تأکید می کنم که این تحلیل ساده نیست و متغیرهای زیادی برای تصمیم گیری احتیاج است و باید تمام آنها پیش بینی شوند.

2. کاهش هزینه ها

مشکل اصلی که در دوران کرونا برای بسیاری از کسب و کارها روی داد، آن است که امکان فروش کالا یا خدمات بسیاری از کسب و کارها تا حد زیادی کاهش پیدا نموده و این کاهش تقاضا نیز به دلیل کاهش ساختاری تقاضا است. بنابراین کسب و کارهایی که امکان عرضه کالا یا خدمات را در این دوران ندارند بهترین و اولین تصمیم این است هزینه های مارکتینگ کسب و کار خود را کاهش داده و حتی به صفر برسانند. از دیگر هزینه هایی که می تواند در این دوران کاهش پیدا کند، هزینه های عملیاتی و هزینه های وابسته به میزان فروش است. به عبارتی وقتی حجم سفارش های یک کسب و کار بشدت کاهش پیدا می نماید، شاید کاهش هزینه های مرتبط با آن به طور مثال نیروهای انسانی فعال در تیم های پشتیبانی که برای پاسخگویی به مشتریان فعالیت می نمایند، اقدام دیگری باشد.

3. اصلاح و ارتقای فرآیندها و ارائه سرویس ها و خدمات جدید

یکی از مسائل اساسی کسب و کارهای اینترنتی در زمان فعالیت عادی، کمبود زمان و منابع برای ایجاد تحولات ساختاری است. مسائل و مسائل جاری معمولاً فرصت زیادی برای ایجاد تغییرات ساختاری باقی نمی گذارد، برای همین شاید این دوران زمان مناسبی برای ارزیابی مجدد فرآیندهای کاری و ایجاد تغییرات ساختاری باشد. از طرف دیگر کسب و کارها در این بازه فرصت خلق سرویس های جدیدی را خواهند داشت تا به وسیله آنها بتوانند خدمات کاملتری به مشتریان خود ارائه نموده و سطح بالاتری از رضایتمندی مشتریان به دست آورند و بر این اساس بتوانند تهدید را به بهترین شکل به فرصت تبدیل نمایند. البته این گزینه برای کسب و کارهایی که از نظر اقتصادی دارای پشتوانه مناسب هستند، قابل پیاده سازی است.

منبع: ایران آنلاین

به "3 راه حل برای عبور کسب وکارها از بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راه حل برای عبور کسب وکارها از بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید